Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1207657
Hej

Fick för någon dag sedan problem med min värmare i v40n. Kom upp i displayen service erfordras, någon som har erfarenhet av det felet, går det läsa av själv och nolla om så kan funka, eller är det enda alternativet att åka till min handlare och göra det där, kostar 1500 :(

Tycker väl också att det är lite surt att man får sådana problem på en 2år gammal bil, men antar att det är sånt som kan hända, när.som helst..
#1208133
Jag köpte den i april i år, och den är uttagen maj 2015. Men den gick som en Volvo selekt bil, så fick förlängd garanti två år från köptillfället.
Den är fabriksmonterad med voc och tidur.

Om det är så att det räcker med diagnostik och nolla felklden, borde väl dom stå för det också iom att det är i min mening ett garanti ärwnde.?
#1208299
Stander skrev:Jag köpte den i april i år, och den är uttagen maj 2015. Men den gick som en Volvo selekt bil, så fick förlängd garanti två år från köptillfället.
Den är fabriksmonterad med voc och tidur.

Om det är så att det räcker med diagnostik och nolla felklden, borde väl dom stå för det också iom att det är i min mening ett garanti ärwnde.?
Är det inte bättre att reparera felet istället för att fokusera på att nolla felkoden? :roll:
#1208629
Självklart är det bättre att fixa felet, men en bekant var med om att det bara hade varit värmare som var svårartad, och då kommer tydligen det meddeladet upp efter x antal försök att starta, men efter nollning och utkörning av värmare har den funkat klockrent, hans bil är dock en 08a.

Men det är iaf löst på min bil nu, Borås bil bytte en fläkt och nått mer i värmare och nu funkar allt som det skall, gick på garantin också

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]