Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calva14
#1201713
Ja, dags att byta in sin nu... Har fått första offerten på XC40, blir ett par handlarbesök till innan jag bestämmer mig.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1201739
Inte förvånande. Senast jag byggde ihop en bil med samma utrustning som min så blev priset 55.000 mer än jag betalade.

Dessutom många negativa nyheter i madia om Volvos fusk med disel och faktiska utsläppen vilket knappat driver försäljningen .
Just nu framstår faktiskt Volvo som dyr jämfört med liknande modeller hos konkurrenter.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1202762
SebSE skrev:Inte förvånande. Senast jag byggde ihop en bil med samma utrustning som min så blev priset 55.000 mer än jag betalade.

Dessutom många negativa nyheter i madia om Volvos fusk med disel och faktiska utsläppen vilket knappat driver försäljningen .
Just nu framstår faktiskt Volvo som dyr jämfört med liknande modeller hos konkurrenter.
Får man fråga hur detta gick till?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1202873
Mini_ice skrev:
SebSE skrev:Inte förvånande. Senast jag byggde ihop en bil med samma utrustning som min så blev priset 55.000 mer än jag betalade.

Dessutom många negativa nyheter i madia om Volvos fusk med disel och faktiska utsläppen vilket knappat driver försäljningen .
Just nu framstår faktiskt Volvo som dyr jämfört med liknande modeller hos konkurrenter.
Får man fråga hur detta gick till?
Jag betalade 328.000 före inbyte. Motsvarande idag kostar 383.000 trots en del kampanjer.
Fick 9% rabatt på mina tillval och så var vinterdäcken gratis.

Så jag tror inte att man ska ta för givet att bara för att en modell blir äldre så blir den billigare i nypris. Volvo satsar på att vara ett premiummärke och ett av de bästa sätten att vara det är att ta rejält betalt (och därmed kunna produktutveckla och satsa på bättre material). Något vi ser på nya modellserierna.

Ett annat exempel på detta är ju att man tagit bort de lägre motorversionerna från försäljning i Sverige.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1202988
Mccartney skrev:Versioner med minder motorer kommer väl på MY19
I Sverige? För det finns "småputtrare" i MY17/MY18 men på helt andra marknader som jag förstod det.

I Sverige vill Volvo inte ha under D2/T3 som jag förstår det.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]