Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1201267
Javisst kan det vara skillnad på verkstäder. Men försäkringsvillkoren säger: Skada på vindruta, sidoruta och bakruta som genombryts, spräcks eller krossas
Jag har heller aldrig blivit nekad byte på försäkringen, men vid något tillfälle för länge sedan fått ta hjälp en hammare :oops:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1201344
Rutbyte pga slitage är nog vanligaste formen av försäkringsbedrägeri som förekommer.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1201364
VolvoB20 skrev:Rutbyte pga slitage är nog vanligaste formen av försäkringsbedrägeri som förekommer.
Inte sällan med hjälp av "Hammarskott". :D
av Schmoyoho
#1202187
SvenB skrev:Javisst kan det vara skillnad på verkstäder. Men försäkringsvillkoren säger: Skada på vindruta, sidoruta och bakruta som genombryts, spräcks eller krossas
Jag har heller aldrig blivit nekad byte på försäkringen, men vid något tillfälle för länge sedan fått ta hjälp en hammare :oops:
Tror det även täcker stenskott i siktfältet om jag inte missminner mig.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1202189
Det ryms nog i det jag citerade. Det är ju den vanligaste glasskadan.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1202255
Schmoyoho skrev:
SvenB skrev:Javisst kan det vara skillnad på verkstäder. Men försäkringsvillkoren säger: Skada på vindruta, sidoruta och bakruta som genombryts, spräcks eller krossas
Jag har heller aldrig blivit nekad byte på försäkringen, men vid något tillfälle för länge sedan fått ta hjälp en hammare :oops:
Tror det även täcker stenskott i siktfältet om jag inte missminner mig.
Stenskott spräcker rutan även om det inte blir en lång spricka.

Hej jag upptäckte att det läcker in vatt[…]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]