Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1200170
Hej, har skrammel från både passagerardörr och förardörr och funderar på att öppna upp och kolla vad de är som skrammlar och fixa det. Det jag undrar är om det är svårt/bökigt att ta loss inerrdörren samt om de stämmer med instruktionerna som finns om man kollar http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 277-1/2014 hur man bara skruvar lös skruvarna och lyfter bort innerdörren utan att behöva använda nån kil eller nå för att "benda" loss den?

Sen undrar jag även vad för material man ska använda för att få bort vibrationer, poängen med de jag gör är inte att ljudisolera utan bara att få dit nånting som fyller ut och pressar mot alla grejer på dörren så dom inte lossnar och börjar skramla igen, tänkte nånting i stil med https://www.mekonomen.se/bil/forbruknin ... ta-pa363sv Skulle det funka tro, läst om andra material som "smälter" vid varmare temperaturer osv
#1201049
Mini_ice skrev:Har du någon aning om vart skramlet kommer ifrån?

På min bil så sitter det led lister i förvaringsfacken, dessa har väsnats en del för mig. Men då du inte skrivit årsmodell eller utrustningsnivå är det svårt att veta.
Är en 14s Momentum BE Pro.

På förarsidan kommer det högt upp på dörren bakanför "plastlisten" precis ovanför handtaget. På passagerarsidan verkar de komma nerifrån på dörren nånstans
#1202763
Samma fenomen i min, Volvo påstår att de inte kan hitta skramlet, lämnat in bilen 2ggr nu och de är fortfarande ingen skillnad. Tror det börjar tröttna på mig..

I höger framdörr så kommer iallafall mitt skrammel från förvaringsfacket, sätter någon handen emot det så slutar det direkt..

Hur menar du på förardörren??
#1203683
Mini_ice skrev:Samma fenomen i min, Volvo påstår att de inte kan hitta skramlet, lämnat in bilen 2ggr nu och de är fortfarande ingen skillnad. Tror det börjar tröttna på mig..

I höger framdörr så kommer iallafall mitt skrammel från förvaringsfacket, sätter någon handen emot det så slutar det direkt..

Hur menar du på förardörren??
Menar ovanför handtaget i höjd med den lilla högtalaren som sitter på dörren ungefär =)

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen