Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1198654
Privatleasing skall ju vara enkelt, det var ju skönt att TS slapp massa säljdrabbel och bara kunde lämna den utan några som helst problem. :)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1198863
Volvotorsk skrev:
SRT skrev:Bilias leasing / säljare bara helt sonika strök över ett felaktigt papper på att test genomförts utan anmärkning på din egen bil.Densamma strök även över kostnaden för övermil utan någon diskussion.Vidare ville han ha 60 000:- mindre för denna då begagnade bil efter tre år som jag förstår det fortfarande är felfri och i bra skick.Är detta tidigare då en klagan på dålig service från Bilia eller har jag missuppfattat något för många andra hade nog jublat lite efter det återlämnandet ha ha ... :D
Jag tycker inte det finns något att jubla över när återförsäljaren behandlar både kund och bil med totalt ointresse, och dessutom är uselt påläst om kundens avtal och bilens värde. Men det är min åsikt... :|
Jag håller med. Alla kan vara på hugget när det gäller att sälja. Det är en grungläggande del av deras yrke.

Men det som skiljer agnarna från vetet är just hur man beter sig när det är aktiviyteter som inte ger bonus. Som reklamationer, reparationer och admin.

När jag berättat om hur trötta Bilia kan vara så är det många som berättar om hur dåliga erfarenheter de med har.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1200894
Jag har köpt ett antal Volvo hos Bilia under mina taxiägarår. Jag har inte märkt något problem, men det har oftast varit "färdigförhandlade" affärer eftersom Taxi Stockholm gjorde ramavtal åt oss, och beställde bilarna. Men när jag läser hur de ibland behandlar er privatkunder blir jag konfunderad. Det finns så många mindre Volvoåterförsäljare runt storstäderna, att de bör passa sig. Jag själv bor ju Sörmland nu, och har Skobes som "min" Volvohandlare. Helt underbara människor både på verkstad och försäljning. Det är bara drygt 10 mil från Stockholm.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1200898
Det finns ju stolpskott hos alla handlare. Jag har sällan upplevt sådan dryghet som jag gjorde hos Skobes i Nyköping när vi var på väg att handla XC60 för många år sedan.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1200899
Jag håller till i Flen. Men du har rätt, Skobes har nog också "rötägg". Var i Katrineholm 2009 och tittade på en bil. maken till "snorkig" snubbe tror jag inte jag har varit med om. Men eftersom försäljarna hos Skobes säljer alla bilar de har på anläggningarna åkte jag till Flen och köpte bilen därifrån.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]