Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
#1198958
Så skönt att ljudet är borta :-)-) bara det håller sig borta å inte kommer tillbaka. :lol:

Det finns i deras system (TIE) om detta problem. Be dom söka på oljud eller balansaxel så borde dom få fram d. Har du samma problem?

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av x74
#1241021
Hallå, nu har jag v60 t4 vea, efter ca 1500mil så börja jag med höra detta vinande ljud, hade mycket om å men med verkstan ( de är inkompetenta ) tog väl en 5mån och hot om rättsliga följder, eftersom de bokstavligen strunta i det, men till slut så spela de in ljudet skicka till supporten och balansaxeln var den som skulle bytas , byttes och ljudet försvann, dock tänkte jag att hoppas nu att detta inte kommer tillbaka när axeln får snurra liknade mil som den förra , men jo efter ungefär samma mil så börjas det vina igen. Min byttes i juni -17 börja väl små höra ljudet när bilen var 10 månader (1500mil), för att sedan bli mer å mer påträngande. Den här nu gått 1300mil efter bytet och jag börjar nu höra ljudet in i kupén igen.
Det är mao konstruktionsfel, tror de flesta vea spisarna kommer få detta problem
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]