Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1188800
Gäller min V40CC MY16 Momentum med 6000 mil på mätaren.

Kom hem, packade ur bilen i lugn och ro och efter cirka en halvtimme låste jag bilen. Efter uppskattningsvis en minut går larmet, tjuter som bara den men ingen blinkers blinkar. VOC appen visar att bilen är låst och alla dörrar är stängda.

Efter att jag låst upp och sedan låst igen håller den tyst.

Någon som känner igen det? Jag har inte upplevt det tidigare under de 1.5 år jag haft bilen.
av Schmoyoho
#1188847
Går att läsa ut senaste fem (?) larmorsakerna med VIDA. Men kanske är lika att vänta på att det händer igen. Om det inte gör det, problem solved. Om det gör det så kan det ju vara intressant att se om det är samma eller olika larmorsaker.
av wetterstrom
#1188852
vet inte hur Volvos larm är uppbyggt men tycker det är ofta larmen går på en volvo och ingen i närheten , samma när man åker färga och kommer ner till bilen så är det alltid flera volvo bilar som står och blinkar men det har väl med gungningar att göra antar jag
Användarvisningsbild
av MartinS
#1188875
Den märkliga var ju att den inte blinkade, det skall den ju göra om larmet går av någon anledning ju.

Den skall in på verkstaden om en vecka av en annan anledning, jag kan ju be dom kolla om de kan se något om larmet dels har utlöst, och isåfall vad som triggade det?

Har man nivåsensor löser en färja lätt ut den om man inte avaktiverar den innan färden.
av wetterstrom
#1188883
nä sant ,blinkar bilen om du håller in varningstriangeln på nycklen då om du testat. kanske är något relä lr något som spökar annars
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]