Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1199365
Funk skrev:
fjeddo skrev:Det är något jag saknar på min bil och som jag trodde var standard i alla moderna Volvobilar, men jag kanske har fel? Min fläkt drar inte igång innan jag startat bilen. Något fel eller saknar vissa bilar den funktionen?

(Lånade tråden lite)
Fläkten går bara innan man öppnat dörren, och bara om man öppnat med fjärren, vilket gör funktionen ganska meningslös för mig som till 99.9% bara tar i handtaget och låter keyless sköta upplåsningen..
Undrar om inte fläktreglaget behöver stå i autoläge också...fast säker är jag inte...

Funktionen ingår i begreppet Clean-Zone..

/Thomas
Det fungerar även om man har keyless. Lås upp genom att lägga fingrarna på handtaget, men inte öppna dörren så går fläkten igång. Funkar för mig.
#1199580
Det fungerar även om man har keyless. Lås upp genom att lägga fingrarna på handtaget, men inte öppna dörren så går fläkten igång. Funkar för mig.
Och det anser jag vara meningslöst... en sekunds blåsande innan man öppnar ger jag inte mycket för. ;-)
Då kan jag lika gärna trycka på fjärren något hundratal meter bort innan jag kommer till bilen, och då kan man ju köra ned alla rutorna när man ändå håller på...

/Thomas
#1199597
Micce1980 skrev:(PO) Pik pik läs den där boken som följer med bilen :mrgreen: Skojar lite men den är bra att ha skummat igenom... Men för att bidra så vill jag minnas att det slutar efter tre år
Lite sen kommentar. Jag har haft många bilar av olika märken. Maken till instruktionsbok har jag inte varit med om som den till V40. Mer än 400 sidor är inget man "Skummar" igenom på en kafferast. :D
#1199598
Funk skrev:
Det fungerar även om man har keyless. Lås upp genom att lägga fingrarna på handtaget, men inte öppna dörren så går fläkten igång. Funkar för mig.
Och det anser jag vara meningslöst... en sekunds blåsande innan man öppnar ger jag inte mycket för. ;-)
Då kan jag lika gärna trycka på fjärren något hundratal meter bort innan jag kommer till bilen, och då kan man ju köra ned alla rutorna när man ändå håller på...

/Thomas
Meningslöst eller ej. Funktionen finns och vissa visste inte om det. Sen får andra göra det eller inte utifrån behov.

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Rensat och impregnerat läder stolar och inter[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]