Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1175973
ersj skrev:
MartinS skrev:
W.A.P.E. skrev:en CC :)
+1 på den.... 4cm högre och mycket trevligare chassie än standardchassiet på V40 D2.
Trevligare.... om man i så fall tycker om hårdare och stötigare chassie.
Följsammare och mer direkt... :-)-)
#1176026
Tack för alla bra svar!

CC är inte helt utesluten, prisskillnaden är inte så fasligt stor ändå (dock fullt tillräckligt stor med tanke på att det mestadels är plast som skiljer...).

Men jag tycker inte att appen eller hemsidan i vilken man kan bygga sin bil är speciellt överskådlig eller bra, om jag ska vara ärlig...
#1176112
+ 10 lax för CC (D2 business advanced) Lätt val för andrahandsvärdet!
#1176171
CC är en smaksak. Det mesta är kosmetika som jag inte tycker är värt pengarna. Går hellre upp i motorstorleken. Jag skulle endast skaffat en CC för fyrhjulsdriften isåfall. Hoppas förresten att det ändras till nästa generation så man kan få AWD även till R-design och Momentum.
#1176173
DaddyTapir skrev:Tack för alla bra svar!

CC är inte helt utesluten, prisskillnaden är inte så fasligt stor ändå (dock fullt tillräckligt stor med tanke på att det mestadels är plast som skiljer...).

Men jag tycker inte att appen eller hemsidan i vilken man kan bygga sin bil är speciellt överskådlig eller bra, om jag ska vara ärlig...

Skämtar du? Volvos "Bygg din bil"-app är ju klockren. Helt klart en av de bästa på marknaden. Eller har jag missat någon som är bättre menar du? :D
#1176776
Få inte missas

Momentum
VOC
Panoramatak
7" skärm
Digitalt instrument
DAB-förberedelse (beror iofs på hur länge ni tänker ha bilen men kostar bara 500 kr)

Om budget räcker till

Intellisafe Pro (när man väl har haft det så vill man inte ha en bil utan det igen)
Keyless (samma sak där)
Adaptiva strålkastare



Byrd din Volvo är den bästa bygg din bil tycker jag! :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1176791
Det blir avsevärt lägre takhöjd med panoramataket, bara så man är medveten om det.
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]