Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1176173
DaddyTapir skrev:Tack för alla bra svar!

CC är inte helt utesluten, prisskillnaden är inte så fasligt stor ändå (dock fullt tillräckligt stor med tanke på att det mestadels är plast som skiljer...).

Men jag tycker inte att appen eller hemsidan i vilken man kan bygga sin bil är speciellt överskådlig eller bra, om jag ska vara ärlig...

Skämtar du? Volvos "Bygg din bil"-app är ju klockren. Helt klart en av de bästa på marknaden. Eller har jag missat någon som är bättre menar du? :D
#1176776
Få inte missas

Momentum
VOC
Panoramatak
7" skärm
Digitalt instrument
DAB-förberedelse (beror iofs på hur länge ni tänker ha bilen men kostar bara 500 kr)

Om budget räcker till

Intellisafe Pro (när man väl har haft det så vill man inte ha en bil utan det igen)
Keyless (samma sak där)
Adaptiva strålkastare



Byrd din Volvo är den bästa bygg din bil tycker jag! :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1176791
Det blir avsevärt lägre takhöjd med panoramataket, bara så man är medveten om det.
#1176972
Kreensk skrev:
DaddyTapir skrev:Tack för alla bra svar!

CC är inte helt utesluten, prisskillnaden är inte så fasligt stor ändå (dock fullt tillräckligt stor med tanke på att det mestadels är plast som skiljer...).

Men jag tycker inte att appen eller hemsidan i vilken man kan bygga sin bil är speciellt överskådlig eller bra, om jag ska vara ärlig...

Skämtar du? Volvos "Bygg din bil"-app är ju klockren. Helt klart en av de bästa på marknaden. Eller har jag missat någon som är bättre menar du? :D
Om man väljer att bygga en V40 står det att grundpriset är 215.900kr, men med vilken motor är det? Väljer jag D2 i nästa meny får jag priset 242.000, väljer jag T2 hamnar jag på 236.000kr. Hur jag än gör kommer jag aldrig ned i 215.000kr igen?
#1176978
Välj t3 och utrustningsnivå -> erbjudanden -> business så hamnar du på 215 900
#1178374
Trevligare.... om man i så fall tycker om hårdare och stötigare chassie.
Trodde att högre chassie var mjukare (längre fjädringsväg). Har läst (ej kört) att exvis XC70 fjädringen (som är högre) är mjukare än V70 fjädringen.
Tänkte kanske att V40CC fjädringen var lika dan gentemot V40 standard chassie (a.k.a dynamic).
Men så är det alltså inte då ?
#1178406
V40CC upplevs som stötigare, jag tycker det är en mycket bättre chassiesättning. De fyra cm som CC är högre än V40 gör ju att den blir "normalhög", "vanliga V40" är ju väldigt låg.

"lll" Helt säker på att din b[…]

Ska också tillägga att jag hade XC60:n […]

Mjukvara 3.0.3

Jag har valt att inte installera 3.0.3 än. Me[…]

VDASH- cem pin

du skriver att du köpt deras ODB menar du d&a[…]