Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1193441
Har hämtat min bil från verkstaden nu. De kunde inte hitta något fel på AC. De hittade inget fel som orsakade dessa ljud heller. AC fungerade perfekt. Jag frågade om någon TJ också, men fick inget riktigt svar.. Jag tror inte de har någon lösning på det. De kanske även har gett upp med att isolera ac-rören eftersom några skriver att det inte hjälpt? Volvo V40 2017
#1193470
CAVT skrev:Har hämtat min bil från verkstaden nu. De kunde inte hitta något fel på AC. De hittade inget fel som orsakade dessa ljud heller. AC fungerade perfekt. Jag frågade om någon TJ också, men fick inget riktigt svar.. Jag tror inte de har någon lösning på det. De kanske även har gett upp med att isolera ac-rören eftersom några skriver att det inte hjälpt? Volvo V40 2017
Mycket märkligt det där med att de inte visste om någon TJ, finns ju en video på det..
Jag ska lämna in bilen på service snart, ska ta upp det igen.
#1193554
CAVT skrev:Har du även ett ljud som gnisslar på passagerarsidan? Låter som en rem som gnisslar. Tror det har med AC att göra. Gnisslet varar kanske i 5 sekunder och uppkommer emellanåt.

Nja ingen sån ljud.. mer som fågelkvitter. Men visst har det med AC att göra.
#1200557
Mini_ice skrev:Nu har jag ett videoklipp på eländet, kör man detta med hörlurar så hörs väsande/vinande klart och tydligt, vid 20 sek stänger jag av AC'n på knappen på mittkonsolen men låter fälkten varva på läge 1.

Vid 30 sek slår jag sedan igång den och ljudet återkommer direkt.

https://youtu.be/heQ44XSAM7Y
Har inte varit inne på länge men ja, min låter så också fast inte lika högt som din dock!
Ska lämna in den nu på måndag för service men ska ta upp det igen och visa ditt klipp.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]