Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1177784
polkal skrev:
Mini_ice skrev:Som Nelson skriver det finns en TJ på detta problem så bara att åka in på volvo och påpeka det..
Intressant!
Har du varit inne och fått det fixat?
Ska in på måndag 19e och kolla, så får vi se om de lyckas få bort det eller ej... Har du nå liknande problem?
#1179011
Mini_ice skrev:
polkal skrev:
Mini_ice skrev:Som Nelson skriver det finns en TJ på detta problem så bara att åka in på volvo och påpeka det..
Intressant!
Har du varit inne och fått det fixat?
Ska in på måndag 19e och kolla, så får vi se om de lyckas få bort det eller ej... Har du nå liknande problem?
Det har jag nog. Något sus/vin vid fötterna på passagerarsidan fram. Väldigt irriterande när man till och med hör det med musik på. Uppdatera oss gärna hur det går på måndag. :)
#1180633
Tyvärr blev det ingen skillnad alls med isoleringen som han drog dit över rören, mekanikern höll med om att detta ska jag inte behöva stå ut med så han behöll bilen. Återstår att se om han kan lösa problemet eller om han säger att det inte går..

Det finns i alla fall en TJ på detta!

Bild
#1180751
Maskinare skrev:Har haft AC-ljud i båda V40 jag ägt. Ett lågt smattrande/bubblande. Det sitter en "knapp" för att kyla handskfacket (typ dryckeskylning). När jag stängde av denna blev det bättre iaf.
På my 16 försvann denna funktion, iaf i momentum paketet. Då är det väl antagligen något man får stå ut med då..
#1180752
Kylt handskfack försvann till MY16 ja, men jag har inget kostigt AC ljud för det på min bil.
#1180823
Lämnade in bilen idag och de i verkstaden kom fram till att det läcker i AC:en, och därför så låter det varje gång man kör.
De ska fixa det imorgon då de inte hade den delen hemma och jag påpekade detta med att det är fler än jag som har samma problem.
Får se hur resultatet blir!

PS så fick jag en Renault som lånebil... fyfan alltså!
Hur kan man köra med en sån, fick 3 jävla kärringstopp hahaha.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]