Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1176639
Tänkte jag skulle inviga forumet för min del :). Har precis samma problem med min bil (V40 2017 års modell). Det viner och har sig från AC:n. Har varit inne hos min verkstad, och sist pratade jag med verkstadschefen som till slut rapporterade in det till Volvo. Enligt honom så krävs det att Volvo ska gå ut och säga att de åtgärdar detta för att dem ska ta in bilen och fixa det. För att dem ska göra det så krävs det att en del klagomål om detta kommer in till dem.
Men jag visste inte man kunde åka till andra verkstäder och prata med dem. Trodde det var dem man köpte den hos som man skulle ta det med :shock:
#1176652
polkal skrev:Tänkte jag skulle inviga forumet för min del :). Har precis samma problem med min bil (V40 2017 års modell). Det viner och har sig från AC:n. Har varit inne hos min verkstad, och sist pratade jag med verkstadschefen som till slut rapporterade in det till Volvo. Enligt honom så krävs det att Volvo ska gå ut och säga att de åtgärdar detta för att dem ska ta in bilen och fixa det. För att dem ska göra det så krävs det att en del klagomål om detta kommer in till dem.
Men jag visste inte man kunde åka till andra verkstäder och prata med dem. Trodde det var dem man köpte den hos som man skulle ta det med :shock:
Vad har du för motor?? Jag tog en chansning då jag alltid servat på denna verkstad innan, ska kolla med honom så att det verkligen finns en TJ på detta, i så fall borde det bara vara att åka in. Vad har de sagt åt dig att de kan vara? Har de föreslagit någon lösning?

Varmt välkommen till forumet, hoppas vi får se fler v40 i garage tråden :D
#1176675
Mini_ice skrev:Vad har du för motor?? Jag tog en chansning då jag alltid servat på denna verkstad innan, ska kolla med honom så att det verkligen finns en TJ på detta, i så fall borde det bara vara att åka in. Vad har de sagt åt dig att de kan vara? Har de föreslagit någon lösning?

Varmt välkommen till forumet, hoppas vi får se fler v40 i garage tråden :D
Har en T2. Vi kom bara fram till att det är AC:n det låter från. Lösningen jag fick var att åka till biltema och köpa en ljuddämpningsplatta för att testa...
De vill som sagt inte ta in den om inte Volvo går ut med att det ska fixas.
#1177784
polkal skrev:
Mini_ice skrev:Som Nelson skriver det finns en TJ på detta problem så bara att åka in på volvo och påpeka det..
Intressant!
Har du varit inne och fått det fixat?
Ska in på måndag 19e och kolla, så får vi se om de lyckas få bort det eller ej... Har du nå liknande problem?
#1179011
Mini_ice skrev:
polkal skrev:
Mini_ice skrev:Som Nelson skriver det finns en TJ på detta problem så bara att åka in på volvo och påpeka det..
Intressant!
Har du varit inne och fått det fixat?
Ska in på måndag 19e och kolla, så får vi se om de lyckas få bort det eller ej... Har du nå liknande problem?
Det har jag nog. Något sus/vin vid fötterna på passagerarsidan fram. Väldigt irriterande när man till och med hör det med musik på. Uppdatera oss gärna hur det går på måndag. :)

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

HUD (Head Up Display) skulle jag verkligen priorit[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/