Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trigor
#1163534
Hej,

Har en ny V40 CC D3 som har gått drygt 200 mil. Nyligen har jag haft problem med farthållaren som jag skulle dela med er... någon har kanske råkat ut för samma sak.

När jag kör i 80 km/timme med farthållaren på händer det rätt så ofta att meddelandet "nedsatt motorprestanda" kommer upp med en liten sköldpadda och motorn slutar dra vilket leder att hastigheten börjar gå ner. Liknar rätt så mycket hur det ser ut när man kopplar bort farthållaren utan att gasa, även om farthållaren fortfarande visas som inkopplad på instrumentbrädan. Jag brukar då gasa för att få upp hastigheten vilket fungerar normalt även om meddelandet fortfarande är på. När hastigheten uppnår till ca 85 km/timme försvinner meddelandet och allting fungerar som vanligt tills nästa gång... ibland händer det redan efter några minuter, ibland efter några körtimmar.

Har varit på verkstan som hittade en felkod men den var för diffus för att kunna utröna vad det var för något så de har bokat in mig för mer ingående felsökning. Någon som har varit med om detta???

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]