Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av germanbug
#1160256
Ska eftermontera ett drag på en V40 -14. Och tänkte då att använda original trailermodul och tillhörande kablage inkl. släpvagnskontakten.
Måste man programmera oavsett om trailermodulen är ny eller en begagnad?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1160382
germanbug skrev:Ska eftermontera ett drag på en V40 -14. Och tänkte då att använda original trailermodul och tillhörande kablage inkl. släpvagnskontakten.
Måste man programmera oavsett om trailermodulen är ny eller en begagnad?
Ja, mjukvaran uppdaterar även CEM

Kosttnaden för mjukvaran är ca 150kr plus vad verkstadens arbetstid
Bor du där det finns flera att välja på så fråga om pris ,brukar skilja en hel del :D
Användarvisningsbild
av germanbug
#1171595
Är det bara Volvo själva som kan ordna med mjukvaran till trailermodulen?
Har fått ett pris hos Bilia om nerladdningen av mjukvaran till ett rejält pris... på 1440:-.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1171618
Det var dn hel del. Min mjukvara kostade 9xx kr, då med tiden för nedladdning (nån hundring) och en säkring.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1171655
germanbug skrev:Är det bara Volvo själva som kan ordna med mjukvaran till trailermodulen?
Har fått ett pris hos Bilia om nerladdningen av mjukvaran till ett rejält pris... på 1440:-.

Rövarpris du fått!! På min bilaga ser du vad jag betalade för mjukvaror , för trailermodulen var priset för mjukvaran 187,50!!!!
Detta var ju på Bilia men det finns många fristående verkstäder som kan ladda mjukvara , så ring runt om du kan


CCI_000007.gif
CCI_000007.gif (18 KiB) Visad 552 gånger
av Rådlös
#1171835
Det kanske är lite så som bl.a VVS och Elbranschen resonerar, skaffar du delar själv och ber dom montera det så tar dom ofta rejält betalt för arbetet. Om du däremot köper en "paketlösning med montering" kan dom vara generösa och bjuda lite på sig själv.
Användarvisningsbild
av germanbug
#1171882
Har äntligen fått in ett par till prisförslag från två till Volvo verkstäder här i kring i Dalarna. Och nu är jag nere på 567:- för exakt samma sak. Så visst verkar det vara skillnad mellan Volvo och Volvo.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1171978
Just priset för arbetet att ladda mjukvaran skiljer enormt, jag har sett allt mellan 250kr och 850kr. Gör man det i samband med service eller något annat brukar de kunna bli billigare är min erfarenhet.
Uppföljning mjukvara 2024

Med uppkopplade bilar så tror jag dessvä[…]

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]