Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1159322
Ja, fast för att T2 försvann dör ju inte V40, T3 kostar ju inte så mycket mer nu (tack vare kampanj) så det spelar nån större roll på ex nybilsköp.
T3 är fortfarande billigare än en D2 när jag bygger. Dock känns bara Kinetic business prisvärd längre.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1159325
Classic har ju oftast ganska få motor och utrustningsval.... Inte alls konstigt att det bara finns T3 tycker jag.[/quote]

S/V 60-serien drabbas väl lite väl hårt iaf? T4 T5 (och T6, som skulle varit kvar?) + D2 och D5 borta.[/quote]

Bra då att T5 Bi-fuel finns kvar. Ingen som kräver att man kör på gas, men man får sin T5 ändå.. :-)-)[/quote]

Men är det fortfarande inte fyllt med kompromisser vad gäller lastgolv och andrahandsvärde. (dock spelar det ju ingen roll för Classic är skralt å ingen här (kontor) vill beställa nån ändå)
Användarvisningsbild
av mane
#1159664
Frågande en säljare, tydligen så plockade man bort T2 för att det hade sålts för många sådana som privat leasing, och man ville inte få ut fler på marknaden för tillfället.
av semmelman
#1160788
mane skrev:Frågande en säljare, tydligen så plockade man bort T2 för att det hade sålts för många sådana som privat leasing, och man ville inte få ut fler på marknaden för tillfället.
Man ville inte sälja bilar? Lite lustig marknadsstrategi kan man tycka, är det det nya, sälja mindre, tjäna mindre? :D
av Kreensk
#1172748
Nu när T2 är borta som instegsmotor blev det inte ganska prisvärt att privatleasa en T3 nu helt plötsligt? Nya VEA T3 upplevs som minst lika pigg som min "gamla" Ford T4. Man blir lite sugen... :D
Användarvisningsbild
av Funk
#1172749
semmelman skrev:
mane skrev:Frågande en säljare, tydligen så plockade man bort T2 för att det hade sålts för många sådana som privat leasing, och man ville inte få ut fler på marknaden för tillfället.
Man ville inte sälja bilar? Lite lustig marknadsstrategi kan man tycka, är det det nya, sälja mindre, tjäna mindre? :D
Man tvingas ha lägre pris på en T2 än en T3 trots att dom kostar lika mycket att tillverka...det skulle inte förvåna mig om D2 också snart är borta.

/Thomas

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 m[…]

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]