Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1155404
Skulle vilja ha lite kommentarer vad ni tycker om högt vs lågt lastgolv. Har på den korta tiden jag haft bilen stött på lite negativa saker med den jättekant som blir när man fäller sätena för att lasta längre saker. Men å andra sidan så blir ju höjden betydligt mindre med last golvet.

Men som sagt lite tips och kommentarer mottages gärna!
Användarvisningsbild
av MartinS
#1155426
Jag har lågt lastgolv i min då jag föredrar det lite större bagaget det blir då. Det är tillräckligt litet som det är ändå känner jag.
#1156353
Jag har det dubbla lastgolvet och jag tycker det är bekvämt eftersom jag får ett litet utrymme för småsaker som jag normalt har där, visst är det lite tråkigt med den lägre lasthöjden men tycker skillnaden är liten
av Kreensk
#1172687
Givetvis dubbel/högt lastgolv. Förstår inte de som inte beställer/köper till det. Ett plant lastgolv är ett måste samt att man får ett utrymme för reflexväst, paraply, bilschampoo och andra bilsaker som är bra att ha med sig.
Användarvisningsbild
av Funk
#1172701
Jag föredrar det låga golvet eftersom ett par fyllda papperskassar från t.ex ICA vid veckohandlingen knappt får plats på höjden annars. Det finns plats till spolarvätska, startkablar och bogserlina mm. under det låga golvet med..

/Thomas

PS: Reflexvästar bör man ha inne i bilen, i fickan på framstolarna så dom inte ligger begravda under last då man behöver dem..
av Kreensk
#1172702
Funk skrev:Jag föredrar det låga golvet eftersom ett par fyllda papperskassar från t.ex ICA vid veckohandlingen knappt får plats på höjden annars. Det finns plats till spolarvätska, startkablar och bogserlina mm. under det låga golvet med..

/Thomas

PS: Reflexvästar bör man ha inne i bilen, i fickan på framstolarna så dom inte ligger begravda under last då man behöver dem..
Fast då har du inte fattat grejen med det höga golvet...det går att vinkla upp just för att kroka på plastkassar och få mer plats för större papperskassar. Har ändå aldrig problem med papperskassar då de inte "toppas" på samma sätt som en plastkasse utan översta delen av kassen lätt viker ner sig av hatthyllan. Angående reflexväst var det ett exempel. :D
Användarvisningsbild
av Funk
#1172750
Jag har fattat hur det fungerar...men med mina 4-6 rågade kassar så funkar det inte för mig..så de tre senaste V40:na har haft det låga standardgolvet och det var väl det trådskaparen ville veta antar jag...
Angående reflexväst så var det ett tips...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1172789
Det låga lastgolvet känns ju betydligt större, det jag stör mig på är kanten som blir när man fäller baksätet.

Hade man kunnat förvara hatthyllan under det höga last golvet hade det varit ett givet köp men då det inte verkar gå så känns det som att de sakerna man kör som är längre får ligga och vicka på kanten. Har ju även ocean race bagagerumsmattan som ligger bra på det lägre golvet..

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]