Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pianoman74
#1154855
Någon som vet ngt om MY18? Har de börjats att bygga+ Några nya detaljer? Även ngt om priset?
Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av SebSE
#1155225
De lär väl utannonseras i sommar om det är förändringar mot faceliften.
Annars tillverkning Augusti-ish?
av pianoman74
#1155234
Ok de känns som ett tag, fick att min beställning är en MY 18, men fick leverans runt juni
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1155267
nya modellår (MY18) brukar börjar byggas på sent på våren. I år verkar det som tex 90-serien börjar v20.
Så har du leverans i Juni är d det nya modellåret, det var våran iaf.
Kommer nog hända föga med V40 nu, kanske nån uppdaterad motor, men först v46.
av pianoman74
#1155275
Ok. De låter som du känner till de. Tror du att det är 3 månaders leverans på V40 cc? Tack för ditt svar.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1155449
Verkar som om man bygger V40 CC nu så gnäller den inte om att MY17 är slut osv.
Dessutom verkar de nya namnen på paketen kommit även dit. Samt att i cross country pro (summum) - så ingår det inte elstol förare längre - hoppas bara detta är fel i konfiguratorn.
av pianoman74
#1155452
Nä, tyvärr är de rätt, att elstol förare är ngt man får välja till, de har tagit bort de, jag frågade min ÅF. Den fick jag betala extra, vi får se när jag får bilen om de blir ngn förändring, han sa ngt om att i denna veckan kunde de bli en prisuppdatering, så då får man hoppas att deä fel i konfig.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1155590
Den ingår ju i V90 CC. Får se hur det blir i V60 CC.
Straffbart att ta bort den, är ju väl inarbetat att den ingår i högsta utrustningsnivån.
av pianoman74
#1155598
Märkligt den inte ingår i V40CC, den kostar ju ändå ett par tusen att dra in, vi får hålla utkik
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#1155639
Har för mig det var så på summum MY17 också att elstol inte ingick, däremot att välja elstol separat har blivit billigare, även på passagerarsidan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]