Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
#1154846
Hej,

I oktober 2015 plockade jag ut en helt ny V40 D3 -16, är jättenöjd med bilen men känner att det vore kul med mer pulver under huven :D

Vågar man slänga in BSR steg 1, 211hk/438nm ?? Speciellt med tanke på att jag fortfarande har nybilsgaranti på bilen, men dessutom med tanke på att jag inte äger bilen... Jag har aldrig hört talas om att någon med en ny bil som är servad som den ska, har gått sönder på grund av BSR steg 1...
Användarvisningsbild
av Derank
#1154856
Det kan du bara själv svara på, jag chippade min XC60 efter 2v och jag har chippat alla mina bilar oavsett om de haft garantier el ej.

Är man medveten om att man kan åka på en fet smäll kostnadsmässigt så är det bara att köra, är man inte beredd att kanske ev hosta upp 70k efter ett motorhaveri så låt bli.

Jag har personligen aldrig haft problem med garantier på mina bilar trotts chipp. Men man ska ju vara medveten om att åker man på tex drivlinehaveri och försäkringsbolaget får för sig att kolla om bilen är chippad så kan man bli helt utan ersättning från tex nybilsgaranti/maskinskada.


Pajar tex AC under nybilgarantin gäller den såklart.
#1154857
Du skriver att du inte är ägare av bilen. Är det leasing...? Isf bör man tänka igenom det en gång till...
#1154882
Jag missade att skriva att bilen är privatleasad fjohan82. Big No No att chippa då säger magkänslan. Men är så sugen!
Användarvisningsbild
av snepo
#1154884
drawman skrev:Hej,

I oktober 2015 plockade jag ut en helt ny V40 D3 -16, är jättenöjd med bilen men känner att det vore kul med mer pulver under huven :D

Vågar man slänga in BSR steg 1, 211hk/438nm ?? Speciellt med tanke på att jag fortfarande har nybilsgaranti på bilen, men dessutom med tanke på att jag inte äger bilen... Jag har aldrig hört talas om att någon med en ny bil som är servad som den ska, har gått sönder på grund av BSR steg 1...
Jag hade BSR i min förra bil s80 2,4d 2010. Grym skillnad. Men med tanke på så ny bil,kanske Polestar är bättre
Användarvisningsbild
av SebSE
#1155223
drawman skrev:Jag missade att skriva att bilen är privatleasad fjohan82. Big No No att chippa då säger magkänslan. Men är så sugen!
Inte din bil. Så du bör inse att du bryter mot avtalet i leasingen å det starkaste om du chippar.

Vill du leka med en bil skall du äga den i ditt namn.
#1155241
Jag funderar själv på BSR på min D4. Får upp kusarna till 250 med den vilket är ganska rejält! Hur funkar det med service i allmänhet och besiktning i synnerhet? Är det något dom reagerar på ? Kan man bara gå tillbaka till standard och sedan slå till mjukvaran igen efter besiktningen eller kan dom fortfarande se i någon logg att man har varit in och fipplat?
Användarvisningsbild
av Derank
#1155276
Du kan serva och besikta i lungn och ro, med BSR kan du ju även köpa till dosan så du kan återställa bilen till orginal inför service och bes om du vill det. Jag har aldrig återställt mina, ska in nu om ett par veckor XC60in på första servicen och den kommer att rulla in med modifierad mjukvara.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]