Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av john.h
#1152953
Tjena på er

Har sedan min bil(My16) varit ny, använt internetkartor lite då och då.
Visst den har begränsad funktionen, men den är ändå helt ok.

För ~ 2 veckor sedan fick jag ett meddelande om att det inte fanns någon internetanslutning, tänkte inte mer på det utan antog att kortet man fick från start tagit slut.
Nu i helgen tänkte jag fixa det problemet och köpte lite surf till kortet,men jag får fortfarande ett meddelande om att kontrollera min internetanslutning.
Går man in i internetanslutning så ser man att simkortet funkar och det går att surfa i webbläsaren, men "navi" vägrar att funka.
Testade att byta till simkortet jag har till mobilen, även detta hittades av bilen och det gick att surfa, men fortfarande samma meddelande "kontrollera internetanslutning"

Roaming är ikryssat och "fixen" att trycka bakåt efter första navitrycket hjälper som sagt inte.
Trots att jag inte använder funktionen så ofta, så stör jag mig på att allt inte funkar som det skall.

Så hur är det för er som använder den här funktionen, funkar allt som det skall? (voc funkar som det skall)
#1156397
Hej,

Samma fel för mig just nu, har fungerat felfritt hela tiden innan. Har testat med internetanslutning via Bluetooth via mobilen och husets wi-fi. Inget av det funkar trots att internet är på. Skumt... ??:-/
Användarvisningsbild
av Derank
#1156399
Kanske nerlagt el behövs en uppdaterad app och då lär det dröja innan ni får igång det igen., hittar inget via HEREs hemmsida heller, om det nu fortfarande är de som tillhandahåller kartan
Användarvisningsbild
av Derank
#1156471
Står en notis på HEREs hemmsida "looking for onlinemaps we,ve moved" och en länk som tar en vidare till onlinekartorna.
Kanske är det som spökar.
#1156474
Hallå, måste fråga om man har nav i bilen, hur funkar då internetkartor? Hoppas ngn vill förklara för mig
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]