Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
#1150979
Hej. Jag har precis beställt en V40cc copper metallic och har 2 frågor angående den.

1. Varför har T3 automat mindre motor än manuell? Har tänkt automat men är lite osäker nu med motorvolymen. Har dock inte råd med T4.

2. Är det snyggare med stänkskydd på designmässigt? Kostar dock 1600:- mer.

Tacksam för snabba svar då jag ännu kan ändra specen på bilen. :D
Senast redigerad av 3 HeavyMetal, redigerad totalt 0 gång.
av esonesson
#1150981
Motorn har jag ingen koll på, men satte på stänkskärmar på min V60 CC, tycker det passar bra! Både på stuket bilen har och att det inte är lika synligt när dem sitter mot olackad plast också :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av hebbe
#1150988
har ingen koll på motorn, men vi hade stänkskydd både bak å fram på vår v40cc-14. tycker det ser bra ut med det. och sen så rekommenderas det stänkskydd om man har side scuff paltes, och det hade vi.
av HeavyMetal
#1150991
hebbe skrev:har ingen koll på motorn, men vi hade stänkskydd både bak å fram på vår v40cc-14. tycker det ser bra ut med det. och sen så rekommenderas det stänkskydd om man har side scuff paltes, och det hade vi.
Jo jag har valt till CC style paketet men det är så svårt att se hur stänkskydden ser ut när man är inne på bygg din Volvo.
Har du några bilder på din?
Användarvisningsbild
av hebbe
#1151019
Hade inget foto på stänkskydden, men ja tycker bilen ser bättre ut med stänkskydd. Precis som att det saknas nåt utan dom.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1151035
Det är ju "samma" motor i grunden 2,0l så mindre är den ju inte..

Jim, har i sin garage tråd. Jag har en silverfärgad med svarta stänkskydd och det harmonerar rätt bra, men stänkskydden fram är rena skämtet egentligen men det skyddar lite iallafall.
av HeavyMetal
#1151056
Mini_ice skrev:Det är ju "samma" motor i grunden 2,0l så mindre är den ju inte..

Jim, har i sin garage tråd. Jag har en silverfärgad med svarta stänkskydd och det harmonerar rätt bra, men stänkskydden fram är rena skämtet egentligen men det skyddar lite iallafall.
Jag läste att det är 1.5l motor i automaten?
Skall kolla om jag lägger på stänkskydd bak bara då fram verkar förstöra linjerna lite enligt bilder. :D
Användarvisningsbild
av MartinS
#1151091
Jag har stänkskydd fram och bak på min raw copper med stylekit, tycker det funkar riktigt bra. Dom är så små fram att det inte stör på något sätt, men ändå verkar de göra sitt jobb. Det är ju ingen stänkskyddsbild men man får iallafall ett hum om hur det ser ut.

Bild
Användarvisningsbild
av Funk
#1151140
Det är en 1,5 liters motor i kombination med automatlådan om man väljer en bensinare. Tyvärr har jag inte kört någon sådan..

/Thomas
av HeavyMetal
#1151149
MartinS skrev:Jag har stänkskydd fram och bak på min raw copper med stylekit, tycker det funkar riktigt bra. Dom är så små fram att det inte stör på något sätt, men ändå verkar de göra sitt jobb. Det är ju ingen stänkskyddsbild men man får iallafall ett hum om hur det ser ut.

Bild
Tack för bilden. Jag behöver egentligen inte stänkskydd då jag mest kör på asfalterade vägar men tänkte det kunde höja utseendet lite.
Lite kluven är jag, fram ser det ut som det förstör linjerna lite men bak kan det upplevas att det ser lite maffigare ut.

Måste nog se på det närmare i verkligheten.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]