Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1157328
Derank skrev:Enligt färddatorn så hade v40in jag lånade dragit 0.53.....så det stämmer inte alltid
Menar du att färddatorn visade 0.53 medan verklig förbrukning var 0.9? Då är det något som är gravt fel i den beräkningen, så mycket fel räknar den ju inte.
Användarvisningsbild
av Derank
#1157336
Det var på vintern så värmaren gick ju en del men jag tyckte själv att avvikelsen var stor.
Användarvisningsbild
av Steelis
#1157736
Telgetok skrev:
Steelis skrev:Det enda jag kan gnälla på är att jag e lite besviken på bränsleförbrukningen
Instämmer, vilken förbrukning ligger ni på ungefär? min ligger runt 0,75-0,8

Runt 0,72 blandad körning och då 80% landsvägskörning. Va till Sthlm I helgen ca 22 mil enkel resa då hade jag 0,61 på färddatorn ner och maxfart 110 och Ecoknappen på, På hemvägen körde jag runt 130 och även sportläget på ibland då stog datorn på 0,66 men när jag tankade när jag kom hem då va snittförbrukningen ca 0,74 kan tilläggas att jag har dubbade vinterdäck men den drog inget mindre I somras ...
Den har iofs gått ca 1500mil så förbrukningen kanske går ner lite med milen ??:-/
Kanske får ner den under 0,6 om jag åker 70 och medvind :-DD
Användarvisningsbild
av SebSE
#1157785
MartinS skrev:
Min XC60 har jag också kört enligt deklarerad landsvägsförbrukning. Det är ju bara att köra mjukt, försiktigt och inte för fort.

Bild
Fast om landsvägshastigheten ä'r 110 eller 120 så spräcker man förbrukningssiffrorna med råge. Och man vill ju inte ligga under angiven hastighet och förstöra trafikrytmen för alla andra på vägen...

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]