Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1146355
Funkar helt ok i min MY16. Se till att ställa upp BT volymen på Max i telefonen bara.
Användarvisningsbild
av drawman
#1146365
Japp! Har exakt detta problemet med min V40CC -16, kör iphone 6 med senaste iOS uppdateringen. Har varit dåligt länge! Även om man "maxar" volymen på luren och även volymen på stereon.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1146390
Jag har kört W8 och W10 telefon, Iphone 6S och IphoneSE. Funkar finfint avseende ljudvolym vid samtal. Att streama musik är en annan femma, funkar rätt kass med Iphones om man har wifi påslaget samtidigt.
Användarvisningsbild
av Funk
#1146404
Inga problem med min MY-16 , kör Samsungtelefon... full volym på allt blir alldeles för högt, jag får dra ned lite i bilens volym. Det är lite lågt vid streaming dock..

/Thomas
av venacava
#1148650
Måste säga att det är sjukt dåligt låg ljud i min v40 my2015 också. vid motorvägskörning hör jag knappt vad den andra änden säger, trots att det är uppskruvat till max! i min gamla s80 my09 så var det hur bra volym som helst, även i höga hastigheter!
testat med både iPhone 7 och 5s, båda ger samma låga volym. kollat igenom både telefonens maxljudnivå, likaså bilens. känt fel?

streaming av musik har avsevärt högre volym än telefonsamtal. så något är tokigt, det känner jag på mej
Användarvisningsbild
av SebSE
#1148656
venacava skrev:Måste säga att det är sjukt dåligt låg ljud i min v40 my2015 också. vid motorvägskörning hör jag knappt vad den andra änden säger, trots att det är uppskruvat till max! i min gamla s80 my09 så var det hur bra volym som helst, även i höga hastigheter!
testat med både iPhone 7 och 5s, båda ger samma låga volym. kollat igenom både telefonens maxljudnivå, likaså bilens. känt fel?

streaming av musik har avsevärt högre volym än telefonsamtal. så något är tokigt, det känner jag på mej

Inga problem alls med tre olika Android telefoner... Säkert iPhone som försöker skydda er hörsel och begränsar ljudvolymen
av venacava
#1148658
:)
det märkliga ändå är att mitt under ett samtal så kan samtalsvolymen genom bluetooth ökas o minskas automatisk trots att jag håller samma hastighet. det är som att bluetoothsignalen är svagare/mer känslig under ett samtal än musik. men då har det ju med gps-nätet och göra visserligen.
någon annan iPhone användare som har problem med sitt bluetooth ljud i sin v40?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1148706
venacava skrev::)
det märkliga ändå är att mitt under ett samtal så kan samtalsvolymen genom bluetooth ökas o minskas automatisk trots att jag håller samma hastighet. det är som att bluetoothsignalen är svagare/mer känslig under ett samtal än musik. men då har det ju med gps-nätet och göra visserligen.
någon annan iPhone användare som har problem med sitt bluetooth ljud i sin v40?
Drawman tidigare i tråden säger ju sig ha det :)
Användarvisningsbild
av Funk
#1148908
Funk skrev:Inga problem med min MY-16 , kör Samsungtelefon... full volym på allt blir alldeles för högt, jag får dra ned lite i bilens volym. Det är lite lågt vid streaming dock..

/Thomas
Ja, man kanske skall tillägga att jag kör uteslutande androidtelefoner..

/Thomas

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]