Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trigor
#1143434
Hej,

Tänkte lätta mig på forumet och fråga om råd:

I slutet av december gick min GPS sönder. Den började tappa position för att sedan sluta fungera helt. Bilen var helt ny (köptes i oktober) så jag kontaktade säljaren och han gav mig tid rätt så snabbt så jag körde till verkstan och de konstaterade snabbt att det var kortslutning i antennen och vi bokade ny tid för åtgärd, de skulle beställa ny antenn och byta den då. Jag ändrade arbetstiden för att kunna lämna bilen, arbeta och sedan hämta den... Kommer för att hämta bilen bara för att höra att delen de har beställt var felaktig och att inget gjordes. Vi bokar ny tid, och jag ändrar min arbetstid för att kunna lämna bilen. Jag lämnar bilen dagen innan bokad tid och lämnar nycklarna i avsedd brevinkast (efter jag avstämde att det var OK). Dagen efter hämtar jag bilen bara för att höra att mekanikern är sjukskriven och att ingen gjordes, nyckeln har dessutom också försvunnit och ingen vet var den är (man ska försöka hitta den). Jag får skjuts hem för att hämta nycklarna för att kunna köra bil hemma.

Jag blir mer och mer orolig.... och nu börjar jag undra: Hur mycket ska man tåla innan man blir helt vansinnig och vad ska man göra för att lösa detta?

Det har gått en månad sedan felet uppkom och det är rätt så frustrerande.
Användarvisningsbild
av Derank
#1143443
Då jag hade en V70 som hade klippkort på verkstaden såg jag alltid till att få en lånebil oavsett om de sa att bilen skulle vara klar över dagen, för ofta var det nåt som klickade och som gjorde att bilen inte blev klar samma dag.

Då slapp man iaf vara utan bil
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1145036
Har haft konstant krångel med min V40 sen jag köpte den 18 november, har besökt verkstaden 4ggr tack vare fyllning av kylarvätska, åkt i -17 grader i en kall bil då inte tempen gick upp och varit utan ordinarie bil i 6 dagar då den stått på verkstad, fick ej hyrbil då hyrbilsföretaget inte hade någon bil hemma de första dagarna. Detta är inget som jag verkar få någon ersättning för så jag hoppas att det går bättre för dig! Jag tycker att man borde ha rätt till något!
av Supes
#1145041
trigor skrev:Hej,

Tänkte lätta mig på forumet och fråga om råd:

I slutet av december gick min GPS sönder. Den började tappa position för att sedan sluta fungera helt. Bilen var helt ny (köptes i oktober) så jag kontaktade säljaren och han gav mig tid rätt så snabbt så jag körde till verkstan och de konstaterade snabbt att det var kortslutning i antennen och vi bokade ny tid för åtgärd, de skulle beställa ny antenn och byta den då. Jag ändrade arbetstiden för att kunna lämna bilen, arbeta och sedan hämta den... Kommer för att hämta bilen bara för att höra att delen de har beställt var felaktig och att inget gjordes. Vi bokar ny tid, och jag ändrar min arbetstid för att kunna lämna bilen. Jag lämnar bilen dagen innan bokad tid och lämnar nycklarna i avsedd brevinkast (efter jag avstämde att det var OK). Dagen efter hämtar jag bilen bara för att höra att mekanikern är sjukskriven och att ingen gjordes, nyckeln har dessutom också försvunnit och ingen vet var den är (man ska försöka hitta den). Jag får skjuts hem för att hämta nycklarna för att kunna köra bil hemma.

Jag blir mer och mer orolig.... och nu börjar jag undra: Hur mycket ska man tåla innan man blir helt vansinnig och vad ska man göra för att lösa detta?

Det har gått en månad sedan felet uppkom och det är rätt så frustrerande.
Får man fråga var du lämnade in bilen?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1145227
Mini_ice skrev:Har haft konstant krångel med min V40 sen jag köpte den 18 november, har besökt verkstaden 4ggr tack vare fyllning av kylarvätska, åkt i -17 grader i en kall bil då inte tempen gick upp och varit utan ordinarie bil i 6 dagar då den stått på verkstad, fick ej hyrbil då hyrbilsföretaget inte hade någon bil hemma de första dagarna. Detta är inget som jag verkar få någon ersättning för så jag hoppas att det går bättre för dig! Jag tycker att man borde ha rätt till något!
Vad har du för årsmodell?
Vad var det för fel?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1145232
SebSE skrev:
Mini_ice skrev:Har haft konstant krångel med min V40 sen jag köpte den 18 november, har besökt verkstaden 4ggr tack vare fyllning av kylarvätska, åkt i -17 grader i en kall bil då inte tempen gick upp och varit utan ordinarie bil i 6 dagar då den stått på verkstad, fick ej hyrbil då hyrbilsföretaget inte hade någon bil hemma de första dagarna. Detta är inget som jag verkar få någon ersättning för så jag hoppas att det går bättre för dig! Jag tycker att man borde ha rätt till något!
Vad har du för årsmodell?
Vad var det för fel?
My 2016
B4204T38
Vad Volvo gissar är att de inte luftade systemet ordentligt efter montering av motorvärmare så att topplockspackningen gick.. Tycker dock att det fortfarande försvinner kylarvätska efter detta byte, har kört ca 100mil sen dess så all luft borde väl försvunnit.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1145344
Mini_ice skrev:
SebSE skrev:
Mini_ice skrev:Har haft konstant krångel med min V40 sen jag köpte den 18 november, har besökt verkstaden 4ggr tack vare fyllning av kylarvätska, åkt i -17 grader i en kall bil då inte tempen gick upp och varit utan ordinarie bil i 6 dagar då den stått på verkstad, fick ej hyrbil då hyrbilsföretaget inte hade någon bil hemma de första dagarna. Detta är inget som jag verkar få någon ersättning för så jag hoppas att det går bättre för dig! Jag tycker att man borde ha rätt till något!
Vad har du för årsmodell?
Vad var det för fel?
My 2016
B4204T38
Vad Volvo gissar är att de inte luftade systemet ordentligt efter montering av motorvärmare så att topplockspackningen gick.. Tycker dock att det fortfarande försvinner kylarvätska efter detta byte, har kört ca 100mil sen dess så all luft borde väl försvunnit.
Eftermontering av värmare alltså?
Användarvisningsbild
av Vojje
#1145352
Mini_ice skrev: Vad Volvo gissar är att de inte luftade systemet ordentligt efter montering av motorvärmare så att topplockspackningen gick..
kylvätskesystemet luftar väl sig självt, med lite hjälp av att klämma på slangarna...
varför skulle topplockspackning gå sönder...?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1145371
Mini_ice skrev:De gissar på det ja.
Fast då kanske det inte är verkstans fel utan den klåpare som installerade dens fel? :)

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]