Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebSE
#1141604
Hej

Är det bara jag som reagerat över hur otroligt dåligt SC är på nya bilarna.
Det finns 4 st mycket tråkiga appar. Där den enda med något underhållsvärde är tunein.

Kollat runt och det verkade att vid lanseringen av nuvarande SC 2014 så lovade Volvo många nya appar och funktioner. Av detta verkar inget ha kommit.
Ett annat bra exempel är väl Android Auto som man inte verkar fått fungera i någon modell ännu :)

Eller är det helt enkelt jag som inte hittar?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1142112
SebSE skrev:Hej

Är det bara jag som reagerat över hur otroligt dåligt SC är på nya bilarna.
Det finns 4 st mycket tråkiga appar. Där den enda med något underhållsvärde är tunein.

Kollat runt och det verkade att vid lanseringen av nuvarande SC 2014 så lovade Volvo många nya appar och funktioner. Av detta verkar inget ha kommit.
Ett annat bra exempel är väl Android Auto som man inte verkar fått fungera i någon modell ännu :)

Eller är det helt enkelt jag som inte hittar?
Vet bara att om du har navigation så är det 13 st appar som finns , åter skralt ändå
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1142137
Det är inget vidare utbud nej. Minns också det där, att det skulle komma "såå" mkt. Förmodligen var det nån beslutsfattande som beordrade "överge" för efter my15 har det inte hänt ett endaste dugg.
Måste väl medge att man kunnat önska sej I DET MINSTA en uppdatering med en fungerande spotifyapp. Men rent hårdvarumässigt tror jag inte det skulle fungera, gud vet vad det är dom byggt in, men så trögt tunein är (och då använder jag det mycket) så ser jag inte hur nåt ännu mer krävande skulle fungera.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1142364
TommyP86 skrev:Det är inget vidare utbud nej. Minns också det där, att det skulle komma "såå" mkt. Förmodligen var det nån beslutsfattande som beordrade "överge" för efter my15 har det inte hänt ett endaste dugg.
Måste väl medge att man kunnat önska sej I DET MINSTA en uppdatering med en fungerande spotifyapp. Men rent hårdvarumässigt tror jag inte det skulle fungera, gud vet vad det är dom byggt in, men så trögt tunein är (och då använder jag det mycket) så ser jag inte hur nåt ännu mer krävande skulle fungera.
Nu kör jag ju ändå allt genom mobilen och den kopplingen fungerar bra.

Det verkar som om man låter marknadsavdelningen lova vitt och brett utan möjlighet att leverera. De två exempel som är mest tydliga på detta är.

Sensus connect och "alla" appar som inte kom eller som tas bort då de gått sönder och man inte klarar av att uppdatera dem
Android/Apple Car play. 2014 började man lova att det skulle komma i alla nya bilar. Det är väl knappt nu det kommit. Och då i den otroligt barnsjukdomsfyllda XC/V90.

I övrigt är jag väldigt nöjd med min V40 CC som jag hämtade ut i måndags. Men ett mediecenter är den inte.
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]