Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1140334
Ingen skillnad som du lär märka bakom ratten i varje fall.Däremot så gör BSR ett bra trim till din T2 som ökar effekten till ca 236 HK och 360 Nm.Det lär däremot garanterat märkas. :D
#1140364
Ok, då förstår jag lite hur dagens bilar fungerar (långt mellan bilbytena. Och nu den första Volvon i ägorna)
Jodå, jag har läst om deras trim nu i veckan. Men dessa är från -15, och jag har -14 på min. Men man kan ju drömma lite iallafall :)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1140381
germanbug skrev:Blir det någon märkbar skillnad att byta ut orginal luftfilter till ett bättre, på en T2-motor?
Finns ett par tester på youtube där man byter mellan olika filter och sen kör i Dyno.

Största skillnaden är om du har ett dåligt och igensatt mot att du stoppar i ett nytt. ;)

Sen pom man håller på och trimmar och byter ut mer prestandapåverkande delar så kan nytt luftinsug/filter vara en del av det man byter för att få in tillräckligt myket kall luft.
Men märken som Volvo brukar inte snåla med just sånna detajer till skillnad från lågprismodeller.
Köpråd

Hej jag funderar på att köpa en ny bil.[…]

Dörrlås V-fram

Hej. Kolla kabelhärvan mellan karossen och d&[…]

Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]