Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rollju
#1139747
Är inne på att köpa takbox till v40cc men jag inser snabbt att de allra flesta takboxar är väldigt långa, typ uppåt 225cm och min V40 är väldigt kort.
Det finns enligt google förvånansvärt få människor som har takbox på en Volvo v40 och jag har en känsla av att det kommer att se konstigt ut med fullstor box. Hur tänker ni med överhäng på framrutan respektive hur kommer det att passa bak, med dels "antenn" och dels med bakluckan som helst inte ska ta i?
Boxen ska företrädesvis användas på sommaren och jag vill helst ha en box med traditionellt utseende och dessutom slimline, så låg som möjligt.
Behöver man fundera på takräcket också, eller är det bara att köpa original?
Tacksam för bilder eller länkar
av birgersson86
#1139918
En mäklarfirma här i stan kör omkring i två V40cc med den lilla space design boxen, heter 420? Om jag inte minns helt fel... ser riktigt bra ut tycker jag iallafall..

Skickat från min E5823 via Tapatalk
av Bewsfroe
#1155527
Öppna luckan och mät framåt så får du ett hum om hur lång box du får plats med. Mekonomen har bra utbud med boxar under 2 meter bland annat 139 och 175 cm och den absoluta smärtgränsen(?) 190 cm.
Dessutom har de 20% rabatt på kompletta takräcken från Thule just nu :)
av V40CC
#1155685
Jag hade en V40 CC och slängde på Volvos egna takräcken (som jag även har till salu om du är intresserad =)) samt att jag hade köpt en Thule Touring sport. Den passade helt perfekt. Bra med utrymme, ca 300 liter. Den är 190 x 63 x39 cm. Den märktes knappt av när man hade på den. Den är ju lite högre än exempelvis Packline, men den känns som en bra kompromiss plus att den knappt inte sticker ut över framrutan.
Se här för mer info om den: https://www.thule.com/sv-se/se/cargo-ca ... t-_-634601

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]