Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brottarn73
#1134362
Hej har fått problem med kondens i båda baklyktorna på min v40 My 16
Var först lite imma med blev sen ganska mycket droppar .
Har någon annan fått liknande problem. Bilen är lite drygt ett år.
Användarvisningsbild
av Telgetok
#1134376
Enligt manualen är detta inte ett problem, nedan är från manualen


Yttre belysning såsom strålkastare och baklampor kan tillfälligt få kondens på insidan av glaset. Detta är normalt, all ytterbelysning är konstruerad för att motstå detta. Kondens ventileras normalt ut ur lamphuset då lampan varit tänd en stund.


Jag hade dessutom likadant problem på min förra bil
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1134538
Har samma fenomen på min, pendlar det runt 0an och några plus och minus och man kör kupevärmaren så verkar det bli värre..
Användarvisningsbild
av MartinS
#1134658
Jag har aldrig sett det i bakljusen på min MY16, däremot blir det ju i framlysena i princip varenda gång man tvättat den, eller efter en natt med någon enstaka plusgrad och fukt i luften.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1135049
MartinS skrev:Jag har aldrig sett det i bakljusen på min MY16, däremot blir det ju i framlysena i princip varenda gång man tvättat den, eller efter en natt med någon enstaka plusgrad och fukt i luften.
Upplever samma på min, inget i bakljusen men i båda strålkastarna efter tvätt när det är runt nollan ute.
av HiTek
#1136003
Spoiler »
Instämmer även här, inte märkt något bak, men fram när det är fuktigt och nolla/enstaka plus ute efter tvätt.

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]