Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1129842
Testade bilen idag om det vibrerar i spaken även på min. Men det känns inget alls, varken knäpper eller vibrationer.
Mini_ice skrev:
germanbug skrev:Jag kör också en T2 (6-växlad manuell) Och jag har inte märkt något från min. Den är från -14. Och jag har haft den sen i Maj i år.
Nu vet jag inte vilken låda du har, eller om alla T2or har samma. Jag har iallafall M66 växel lådan. Skulle du kunna kolla? om du bara håller fingertopparna mot växelspaks knoppen när du passerar 25km/h, ca 1800varv på 2an, så bör du känna att den "knäpper" "vibrerar" till lite lite grann.
Supes skrev:Fan vad märkligt.. ska ringa verkstaden imorgon och fråga vad problemet var exakt.
Men sa dom att dom fixar det åt dig eller "eh det löser sig"?
De säger att "det är så" att det är backväxelspärren som hoppar i, har jag tid i morgon ska jag ut och provköra ytterligare en.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1130443
germanbug skrev:Testade bilen idag om det vibrerar i spaken även på min. Men det känns inget alls, varken knäpper eller vibrationer.
Mini_ice skrev:
germanbug skrev:Jag kör också en T2 (6-växlad manuell) Och jag har inte märkt något från min. Den är från -14. Och jag har haft den sen i Maj i år.
Nu vet jag inte vilken låda du har, eller om alla T2or har samma. Jag har iallafall M66 växel lådan. Skulle du kunna kolla? om du bara håller fingertopparna mot växelspaks knoppen när du passerar 25km/h, ca 1800varv på 2an, så bör du känna att den "knäpper" "vibrerar" till lite lite grann.
Supes skrev:Fan vad märkligt.. ska ringa verkstaden imorgon och fråga vad problemet var exakt.
Men sa dom att dom fixar det åt dig eller "eh det löser sig"?
De säger att "det är så" att det är backväxelspärren som hoppar i, har jag tid i morgon ska jag ut och provköra ytterligare en.
Har testat 2st till nu, My 16 och bägge har detta fenomen, vet inte om det ändrat något i växellådan....
#1135984
Mini_ice skrev:Har testat 2st till nu, My 16 och bägge har detta fenomen, vet inte om det ändrat något i växellådan....

Kör en V40 T2 MY17, testade 2:a växeln vid 25km/h och nog f*n slår det till i växelspaken, nu kommer jag inte kunna tänka på något annat! :???:
Har du löst problemet?
#1136023
seridion skrev:
Mini_ice skrev:Har testat 2st till nu, My 16 och bägge har detta fenomen, vet inte om det ändrat något i växellådan....

Kör en V40 T2 MY17, testade 2:a växeln vid 25km/h och nog f*n slår det till i växelspaken, nu kommer jag inte kunna tänka på något annat! :???:
Har du löst problemet?
Enligt Volvo är det inget problem, det är så det är.. Har varit ut och kört 3st 2016- med t2 motorn alla har samma fenomen...

Hej, I min XC60 T6 Recharge 2023 så har fun[…]

Hej Tänkte höra om nån här va[…]

Jag får samma på xc90 T8 Recharge 2024[…]

. Om det är så mycket liv kring V70II[…]