Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Telgetok
#1113144
Har nyligen beställt en ny V40 och undrar om det är många här som också väntar på sin bil eller till och med har fått den redan?

Och fick ni i så fall vänta länge?
av trigor
#1114144
Beställde min bil vecka 26. Fick beskedet att den skulle bli levererad vecka 45, vilket är nästan 19 veckors leveranstid. Sedan dess har det justerats till vecka 44.

Bilen i fråga är Volvo V40CC D3 Auto Business Advanced med automatlåda. Nu är det tre veckor kvar men bilen är fortfarande bara orderlagd.
av Terrafobica
#1114217
Beställda en V40 T2 Kinetic-Business i måndags på Bilia, fick veta att det är 8 veckors lev-tid. Tror ni det håller eller ökar?
Användarvisningsbild
av Telgetok
#1114229
Terrafobica skrev:Beställda en V40 T2 Kinetic-Business i måndags på Bilia, fick veta att det är 8 veckors lev-tid. Tror ni det håller eller ökar?
Om det var säljaren som sa det så skulle jag inte lita på det, när jag beställde min så sa säljaren att den kanske skulle komma i slutet av november, men skulle också kunna komma i december vilket den nu verkar göra.

har du registrerat dig på min volvo ännu? där borde du få ett bättre svar
Användarvisningsbild
av Derank
#1114231
Kolla i handlarens system. Det stämmer. Min volvo stämmer inte för fem öre. Min stod som order lagd efter leverans tom.
Användarvisningsbild
av Derank
#1114232
I handlarens system ser du när transport osv är bokat och det stämmer till 99%
Användarvisningsbild
av Telgetok
#1114439
Derank skrev:Kolla i handlarens system. Det stämmer. Min volvo stämmer inte för fem öre. Min stod som order lagd efter leverans tom.
Kan man kolla handlarens system online?

Att Min volvo intre stämmer måste väl bero på att dem inte uppdaterar sidan så ofta, det har snart gått en månad sedan dem uppdaterade den för mig
av Terrafobica
#1115537
Telgetok skrev:
Terrafobica skrev:Beställda en V40 T2 Kinetic-Business i måndags på Bilia, fick veta att det är 8 veckors lev-tid. Tror ni det håller eller ökar?
Om det var säljaren som sa det så skulle jag inte lita på det, när jag beställde min så sa säljaren att den kanske skulle komma i slutet av november, men skulle också kunna komma i december vilket den nu verkar göra.

har du registrerat dig på min volvo ännu? där borde du få ett bättre svar
13 veckor...
:cry:

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]