Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Telgetok
#1155073
pianoman74 skrev:Ahh kanon, såg att ngn skrev här om hur många bilar som före i kön, kan man se de med? Tack för ditt svar
Tyvärr inget jag hittade någonstans, kanske din säljare vet tvivlar dock på det
Användarvisningsbild
av SaidThaher
#1157989
pianoman74 skrev:Tack :), Jag fick grym rabatt, 4 vinterhjul, fritt service avtal 1 år och däckhotell, så de var väl ok, nu vill jag att den ska komma upp på min volvo så jag kan följa byggandet,
Grattis ,, men konstigt att du fick bara 1 år fritt service ,, jag fick 3 år fritt service utöver grymt rabat på alt på min V40
Användarvisningsbild
av SaidThaher
#1157997
Beställde min V40 den 2 mars , leverans v 20 men inte preliminärt än :???: orderlagd tills nu på MinVolvo , sista datum för ändring är den 15 mars , hoppas de börjar bygga den snart.
Spec på min bil :
Volvo V40 T2 aut Business Advanced Onyx Svart Metallic 717
Momentumnivå, Start/Stop funktion, Aluhjul Markeb DC Black16, Digital förardispl 8"Krom, Innerbacksp aut avbländn, Parkeringssensor Bak, Sensus Connect HP 7", Dekorinlägg i dörrpaneler, Dekorlister i Silk metal, Dekor Black Grid Alu, Komfortstol passagerare, LED blinkers backspeglar, Läderratt Silk Metal inl., Regnsensor, Strålkastare LED, Stämningsljus Interiört, Ytterbacksp elinfällbara, Belysta make-up speglar, Farthållare, Jalousie över mugghållare, Klimatanläggning 2- zons, Låsbara hjulmuttrar, Läslampor fram, Multifilter, Rattknappar för ljudanl., Armstöd mellan framstolar, City Safety generation 2, Dekorinlägg Charcoal, Däcktryckskontroll iTPMS, Däcklagningsats med kompr, Elhissar fram och bak, Elman/eluppv backspeglar, ESC - antisladdsystem, IDIS.Info.System, Knäkrockkudde förarplats, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde för fotgängare, Krockkudde förar+passager, Larm m rörelsesensor, Nyckelavst. kr-kudde pass, Sidokrockkuddar fram, Touringchassi, Takspoiler förbrukn. opt., Två muggh i mittkons fram, Trygghetsbelysning, Yttertemperaturmätare, Miljöklass EURO6
Paket :Intellisafe Pro V40/V40CC: Intellisafe Assist, Adaptiv farthållare, Driver Alert System, Aktivt helljus (AHB) V40, Trafikskylts information, Intellisafe Surround, BLIS:Radar för död vinkel, Queue Assist (Automat), Pedestrian Detection, Cyclist Detection, Forward Collision Warning, Kollisionsvarn autobroms
Teknikpaket V40/V40 CC: Strålkastare Dynamisk LED, Keyless Entry & Start, Navigation, Parkeringskamera bak
Klimatpaket V40/V40 CC: Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare
Option : Volvo on Call, Mörkt tonade rutor 5 st, Dekor Milled Aluminium + Vinterjul
av pianoman74
#1158001
SaidThaher skrev:Beställde min V40 den 2 mars , leverans v 20 men inte preliminärt än :???: orderlagd tills nu på MinVolvo , sista datum för ändring är den 15 mars , hoppas de börjar bygga den snart.
Spec på min bil :
Volvo V40 T2 aut Business Advanced Onyx Svart Metallic 717
Momentumnivå, Start/Stop funktion, Aluhjul Markeb DC Black16, Digital förardispl 8"Krom, Innerbacksp aut avbländn, Parkeringssensor Bak, Sensus Connect HP 7", Dekorinlägg i dörrpaneler, Dekorlister i Silk metal, Dekor Black Grid Alu, Komfortstol passagerare, LED blinkers backspeglar, Läderratt Silk Metal inl., Regnsensor, Strålkastare LED, Stämningsljus Interiört, Ytterbacksp elinfällbara, Belysta make-up speglar, Farthållare, Jalousie över mugghållare, Klimatanläggning 2- zons, Låsbara hjulmuttrar, Läslampor fram, Multifilter, Rattknappar för ljudanl., Armstöd mellan framstolar, City Safety generation 2, Dekorinlägg Charcoal, Däcktryckskontroll iTPMS, Däcklagningsats med kompr, Elhissar fram och bak, Elman/eluppv backspeglar, ESC - antisladdsystem, IDIS.Info.System, Knäkrockkudde förarplats, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde för fotgängare, Krockkudde förar+passager, Larm m rörelsesensor, Nyckelavst. kr-kudde pass, Sidokrockkuddar fram, Touringchassi, Takspoiler förbrukn. opt., Två muggh i mittkons fram, Trygghetsbelysning, Yttertemperaturmätare, Miljöklass EURO6
Paket :Intellisafe Pro V40/V40CC: Intellisafe Assist, Adaptiv farthållare, Driver Alert System, Aktivt helljus (AHB) V40, Trafikskylts information, Intellisafe Surround, BLIS:Radar för död vinkel, Queue Assist (Automat), Pedestrian Detection, Cyclist Detection, Forward Collision Warning, Kollisionsvarn autobroms

Fin Spec, grattis, lite roligt, vi beställde samma dag, har itne hänt så mkt på min sida heller
Teknikpaket V40/V40 CC: Strålkastare Dynamisk LED, Keyless Entry & Start, Navigation, Parkeringskamera bak
Klimatpaket V40/V40 CC: Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare
Option : Volvo on Call, Mörkt tonade rutor 5 st, Dekor Milled Aluminium + Vinterjul
av pianoman74
#1158005
SaidThaher skrev:
pianoman74 skrev:Tack :), Jag fick grym rabatt, 4 vinterhjul, fritt service avtal 1 år och däckhotell, så de var väl ok, nu vill jag att den ska komma upp på min volvo så jag kan följa byggandet,
Grattis ,, men konstigt att du fick bara 1 år fritt service ,, jag fick 3 år fritt service utöver grymt rabat på alt på min V40
Haha de hade jag missat, såg nu att jag fick 3 års service gratis med, eller ja fri. Tack för du fick mig att kolla, så noga hade jag läst papperen
Användarvisningsbild
av SebSE
#1158008
pianoman74 skrev:
SaidThaher skrev:
pianoman74 skrev:Tack :), Jag fick grym rabatt, 4 vinterhjul, fritt service avtal 1 år och däckhotell, så de var väl ok, nu vill jag att den ska komma upp på min volvo så jag kan följa byggandet,
Grattis ,, men konstigt att du fick bara 1 år fritt service ,, jag fick 3 år fritt service utöver grymt rabat på alt på min V40
Haha de hade jag missat, såg nu att jag fick 3 års service gratis med, eller ja fri. Tack för du fick mig att kolla, så noga hade jag läst papperen
Lån/finansiering via Volvia?
av pianoman74
#1158010
Haha de hade jag missat, såg nu att jag fick 3 års service gratis med, eller ja fri. Tack för du fick mig att kolla, så noga hade jag läst papperen[/quote]

Lån/finansiering via Volvia?[/quote]
Japp
Användarvisningsbild
av SebSE
#1158098
pianoman74 skrev:Haha de hade jag missat, såg nu att jag fick 3 års service gratis med, eller ja fri. Tack för du fick mig att kolla, så noga hade jag läst papperen
Lån/finansiering via Volvia?[/quote]
Japp[/quote]

Det är standard. När jag sa jag hade billig finansiering själv så berättade säljaren just om servicen.
Men när vi räknade så var det billigare med min finansiering än Volvias med fri service ;)

(Jag räknade på att stoppa in det som amortering i bolånet och låna till bilen. Eller casha bilen och behålla lånet på lägenheten. Det är svårt att konkurrera med 1,2% ränta.)
av pianoman74
#1158346
Lån/finansiering via Volvia?[/quote]
Japp[/quote]

Det är standard. När jag sa jag hade billig finansiering själv så berättade säljaren just om servicen.
Men när vi räknade så var det billigare med min finansiering än Volvias med fri service ;)

(Jag räknade på att stoppa in det som amortering i bolånet och låna till bilen. Eller casha bilen och behålla lånet på lägenheten. Det är svårt att konkurrera med 1,2% ränta.)[/
Ja helt klart. Nu bor jag i lägenhet så tyvärr kan jag inte lägga lånet där. Annars är de en bra lösning
V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]