Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av germanbug
#1110112
Nu har jag kört bilen första gången i mörker sen jag köpte den i somras. Och har sk. aktiva strålkastare (ABL) Xenon, som ska följa rattrörelsen lite grann vid kurvtagning.
Trotts att rutan är ibockad för denna funktionen i "My Car", så märker jag då ingen större skillnad att strålkastarna rör sig.
Användarvisningsbild
av Dogfight
#1110340
syns lättast vid körning i rondell i mörker.
Dogfight
av Schmoyoho
#1110384
Det märks väl inte så mycket men det gör skillnad. Om inte i rondellkörning så i mörkerkörning i låg fart. Vet inte vad gränsen är för att bilen ska sluta följa ratten men kör du i bäckmörker i 10-20 och rattar lite fram och tillbaka så märker man.
av Exyzäta
#1110388
Schmoyoho skrev:Det märks väl inte så mycket men det gör skillnad. Om inte i rondellkörning så i mörkerkörning i låg fart. Vet inte vad gränsen är för att bilen ska sluta följa ratten men kör du i bäckmörker i 10-20 och rattar lite fram och tillbaka så märker man.
"Bilen sluta följa ratten"? :shock:
av superpin
#1110393
ABL är aktiv när bilen rör sig och det är mörkt, finns ingen maxfart enligt manualen iaf. Kurvljusen stängs däremot av av vid 40 km/h, men vet inte om V40 har sådana.
av Schmoyoho
#1110517
Exyzäta skrev:"Bilen sluta följa ratten"? :shock:
*ehrm* ja, alltså strålkastarna slutar följa rattens rörelser. Hade varit mycket olyckligt om själva styrningen hade en minimihastighet :)
Köpråd v90

Jo, om du hittar bil utan krok så låt […]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon h&aum[…]

Jag försöker byta det mesta av bromsarna[…]

Varit förbi verkstan och kollat hjulinst&aum[…]