Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1164435
Min skall in för lite annat på Måndag, skall be han se om det finns någon uppdatering då.
Användarvisningsbild
av drawman
#1164880
Hej igen, internetmarknadsplatsen fungerar fortfarande inte efter uppdatering av mjukvara + Icm/ihu.. :roll: Spotify hackar fortfarande vid BT streaming trots mjukvaruuppdatering.. blir så trött!! Serviceteknikern sa att han provat allt och att det fungerar... Gjort på Bilia i Gbg. Blir till att lämna in bilen igen...
Användarvisningsbild
av Derank
#1164885
Jag antar att ni redan testat men frågar iaf, ni som har alla dessa problem med IOS, har ni testat med en androidlur? jag har nog haft ett tiotal lurar och plattor inkopplade i de senaste 2 bilarna med sensus/connect och alla har fungerat utan problem med spotify, tuben och allt vad nu kiddsen kör, det har dok enbart varit androidlurar/plattor
av Frippan
#1166464
Derank skrev:Jag antar att ni redan testat men frågar iaf, ni som har alla dessa problem med IOS, har ni testat med en androidlur? jag har nog haft ett tiotal lurar och plattor inkopplade i de senaste 2 bilarna med sensus/connect och alla har fungerat utan problem med spotify, tuben och allt vad nu kiddsen kör, det har dok enbart varit androidlurar/plattor
Hej!

Jag har en Androidtelefon (Sony) och har samma problem som så många andra, både telefonsamtal och Spotify-streaming hackar. Det verkar vara kopplat till tiden som telefonen är uppkopplad, det börjar alltid efter ca en halvtimme. Bilen är årsmodell 2016 och levererades i november 2015.

/Frippan
Användarvisningsbild
av MartinS
#1166466
Det är bara när du samtidigt är ansluten till WiFi eller Frippan?

Jag har absolut inga problem med ljudkvaliteten för telefonsamtal via BT.
av Suntrip12
#1166494
Ni som har problem med hackande ljud via bluetooth. Har ni nu , eller har haft något antivirusprogram
installerat i eran mobil? Jag misstänker att det kan påverka.

Har haft Htc one ,Note4 med antivirusprogram installerat och det funkade bra i början men med tiden så började det komma små hack i ljudet. Blev så förbannad att jag svor att inte ha någon android mer.

Så jag köpte mig en Iphone 6. Installerade inget antivirus då jag fick till mig att det inte behövs.
Har haft den ett år utan hackande ljud. Började fundera på om det berodde på just antivirusprogrammet att det hackade på mina två första telefoner. Så nu har jag en Samsung galaxy A5 sen 2 mån. utan antivirusprogram och ljudet hacckar inte.

Så ni med problem hur har ni det med antivirus i era telefoner?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1166571
Jag har bara haft problem med olika äppelskruttar, då i kombination bt och wifi. Har inga sådana problem hemma med bt och wifi, bara i V40'n.

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]