Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
#1084019
Hej,

Efter att ha bytt telefon från iPhone 5S till iPhone 6 så har jag märkt att ljudet då och då "hackar" till när jag strömmar musik via bluetooth med spotify.. Det är precis som om att signalen "dör" i ca 0.3sek.. Någon annan som har samma problem?
Bilen är en V40 CC MY16 med high performance stereo.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1084020
Jag har inga sådana problem alls i min V40CC, också en MY 16 med HP. Använder tre olika telefoner, Iphone6, Iphone 4S och Microsoft 650.
Användarvisningsbild
av drawman
#1084085
Tack för svar. @RichardCardell, okej märkligt, men bra att problemet försvinner när Du kopplar bort headsettet. Jag har ju ingen annan device uppkopplad mot blåtand samtidigt. Därav att det är så märkligt att ljudet till trots, hackar till i tid och otid... :roll:
av Psyko
#1084174
Streamar du live eller har du nerladdade spellistor?

Vart har du telefonen placerad när den är i bilen?

Testat att koppla telefonen mot aux uttaget istället?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av crumpets
#1084335
Har haft det problemet i en Mercedes Actros med iphone 6s. Aldrig nån annan bil. Funkar alltid efter omstart(er) av bilen, inte så kul lösning...
Användarvisningsbild
av drawman
#1084367
Psyko skrev:Streamar du live eller har du nerladdade spellistor?

Vart har du telefonen placerad när den är i bilen?

Testat att koppla telefonen mot aux uttaget istället?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Oftast så kör jag på nedladdade listor, ibland streamar jag live.

Telefonen är alltid placerad i mugghållaren.

Nej det har jag inte testat, får göra det. Även om AUX känns helt värdelöst..
Användarvisningsbild
av MartinS
#1084379
Jag tror inte jag har något aux uttag i min MY16 med HP? USB finns dock.
#1084383
Dottern har liknande problem med AirPlay-grejorna hemma och sin iPhone 6S.

När hon klagat så har jag gått in och släckt alla öppna appar utom Spotify. Det kan vara rätt många. Då har problemet inte upprepats under den tid jag orka lyssna på hennes musik. Med bara Spotify öppet var det svårt att återskapa "stoppet" i musiken. Någon gång har jag också slagit av och på iPhonen.

Därmed är ett förslag att släcka så många appar som möjligt så att din iPhone har mindre att fokusera på. Det kan fungera. :wink:
Användarvisningsbild
av drawman
#1084386
MartinS, nu när Du säger det blir jag också osäker på om det finns AUX uttag i bilen.. Men tror det gör det...

Malmstroem, tack för tipset! Det kan nog hjälpa, vill minnas att ljudet hackar till vid streaming om man tex drar igång kamerafunktionen på telefonen.. :roll:

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]