Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
#1043118
Vet att det kostade 9500 på en v60 MY14, så skulle tro i samma runda där. Det är för sensorer bak det. Installerat och klart!
av Schmoyoho
#1043630
Vet inte om det är material- eller arbetskostnaden som är det dyra (kanske båda?) men kan tipsa om att det är samma kamera baktill på alla årsmodeller. Kan inte svara för nya XC90 men S80 2007-, V70 2008- m.fl. Jag kollade upp det i VIDA när någon påstod kamerorna blivit bättre på senare år men kameran är samma så förbättringarna sitter antagligen i mjukvaran.

...ifall du råkar hitta någon bättre begagnad kamera på skroten till exempel. Behövs väl en styrenhet också och om jag minns rätt är det en separat sådan och inte samma som till bakre sensorerna men jag vet inte om den går att köpa begagnat eller om den måste köpas ny. Hör med din handlare för om den finns på skroten så sparar du nog en hel del där också.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1043832
V40'ns kamera sitter inbyggd i hela det svarta bakstycket, så den är ganska egen. Kameran ser för övrigt inte alls likadan ut på min xc60 som på min v40. Helt olika.

Det är ganska mycket meck att eftermontera i en v40, så det lär kosta en slant att lämna bort.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1043834
Behövs inte tillbehöret "Förberedelse för backkamera" från fabrik för att kunna eftermontera...?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1043873
Jag tror det går utan, men det är en rejäl dos av kabeldragning då.
#1044075
Dåså...
Jag kan nu meddela att kostnaden för att eftermontera backkamera med all kabeldragning och allt så är priset 9800 kr.
...vet ej det exakta priset för sensorer mer än att det faktiskt var något billigare

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]