Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1049618
Kan också meddela att det behövs "Förberedelse för backkamera" som en före mig påpekade. Min V40 hade inte det, och Bilia sa att kostnaden skulle dra iväg rejält för att montera en backkamera pga det. Får nog nöja mig med backsensorer..
Användarvisningsbild
av Jahaja
#1049833
Backkameran kletar igen hela tiden ändå, såhär på vintern går det åt en jäkla massa tank-kvitton att gnugga på kameran.
av Schmoyoho
#1050377
Min backkamera verkar sällan kleta igen men däremot verkar det bli kondens på glaset ganska lätt. Jag som dessutom inte har sensus-skärmen utan den motoriserade nedfällbara skärmen har stngt av den för vintern.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1221498
Schmoyoho skrev:Min backkamera verkar sällan kleta igen men däremot verkar det bli kondens på glaset ganska lätt. Jag som dessutom inte har sensus-skärmen utan den motoriserade nedfällbara skärmen har stngt av den för vintern.
Har du den gamla kameran med en "glaskula" på? Den har jag på min XC60 och fått byta en gång pga sprickor med kondens som följd. De nyare kamerorna är helt annorlunda.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1221586
Kennie skrev:Hur vet man om bilen är förbered för backkamera?
Be din verkstad kolla.
Eller ring Volvo.

Men det verkar ju osannolikt att någon skulle välja tillvalet "förbered för backkamera" om de inte sen installerat en.
Varför betala 1000 kr för ingenting.

Om man vill ha en V40 med backkamera får man helt enkelt se till köpa en som har den :)

(V40 med backkamera får man rengöra kameran i princip varje gång man ska backa när man kör i snöslask/blöta vägbanor tyvärr)
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]