Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HiTek
#1192153
Mina Continental ContiVikingContact 6 friktionsdäck med 18" så blir bilen knäpp tyst, så det är som Jim säger i detta fallet Bridgestone däcken som gör den högre ljudnivån. Jag får återkomma nästa år med hur Pilot Sport 4S gör åt ljudnivån på sommaren efter att jag bytt :)
av dissonans
#1193088
Tack för era svar =)
Jag har nu provkört bilen och tyckte att ljudnivån var helt ok, däremot blev jag besviken på vändradien..den lilla V40n kändes i princip lika svårparkerad som min nuvarande V70. Kan det vara 19-tummarna som framtvingar rejäla styrutslagsbegränsare? Dessutom saknade jag adaptiv farthållare..
av dissonans
#1193091
Nej precis, det verkar inte finnas. Det var jag medveten om innan provkörning, men jag upptäckte hur mycket jag saknade den apdativa farthållaren.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1193114
Det var en av anledningarna att jag bytte bort min Carbon. Körde i ett år sen störde jag mig för mycket på avsaknaden av adaptiv farhållare. Hade gärna haft awd på den också. Bilen i övrigt tycker jag var helt underbar! :-)-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1193284
Den ultimata versionen är V40 CC T5 AWD med P*. (tangerar ju T6 prestanda)
Synd bara att den inte gick (går) att få i närheten av vad Carbon såldes för.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1193286
W.A.P.E. skrev:Den ultimata versionen är V40 CC T5 AWD med P*. (tangerar ju T6 prestanda)
Synd bara att den inte gick (går) att få i närheten av vad Carbon såldes för.
Tyvärr var ju paddlar tillval (vilket gör dom extremt ovanliga på begagnde bilar), vilket ju är mer eller mindre ett krav för lite rolig aktiv körning. På Carbon var det väl standard?
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1193314
Jaa, en AWD skulle ju vara sjukt najs. Vid lite aktiv körning på blött är det omöjligt att hitta fäste :roll:
av HiTek
#1193351
Beställde man bilen från handlaren så kunde man välja till Driver Support också. Dock verkar vi inte har några rullande här som har det... eller jo, en provvagn från PV17 hade, hehe :-)-)
Tror det rullar mest ett par stycken i Nederländerna som har det :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!