Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1093475
Kommer väl från VCC, Kristianstad Automobil säljer väldigt mycket uddafåglar direkt från Volvo.
av HiTek
#1093488
Det är en provvagn och lite udda speccad som dem brukar. Inga paddlar och saknar PS/HK.
Dock står det att den ska ha PS/HK, utan bara HP isf, men dem kan ju tagit fel bild interiört. :P
Tycker även att jag ser halogena lysen, hehe.

En annan provvagn har Driver Supporten också, vilket inte var möjligt att bocka i vid nybeställning tror jag?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1093531
Bra spottat!
Gött ett Kinetic + R hopkok :)
Driver support gick väl bra utomlands va? + att i reklambladen så sitter radarn där... suck
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1093597
Jäklar, någon har tagit på sig rätt brillor idag, tänkte inte ens på att dessa saker saknades :D
av HiTek
#1093738
@Jim: Haha, provvagnar är ibland en mix av allt från högt och lågt. Som en V70 en gång i tiden som på pappret är kinetic, men fullutrustad med allt som överhuvudtaget fanns. Om ögonen är med mig så tror jag att den V40:n i annonsen inte har keyless heller, men det är en 50/50 eftersom det är svårt att se på bild om det är touch handtagen eller inte på vitlack.

Perra83: Ja, stämmer. Den får 200 häst och 440nm med Polestar mjukis. :-)-)
av Calva14
#1094914
Vi kommer troligen köpa nya XC60 när den väl släpps men tills dess vill vi ha något och funderar nu på en CE. Gillar skarpt looken och den har det mesta men vi ska även köra riktigt långt emellanåt och vi funderar över hur tyst den är att åka i? Sitta några hundra mil så är det ju faktiskt hyfsat viktigt. Tacksam för svar ☺
Användarvisningsbild
av Rillee
#1094934
V40 är inte tyst. Åker ibland i baksätet i en v40 och det är jobbigt att prata med de som sitter där framme.
av Calva14
#1094938
Det är sant men jag tycker mig ha läst att med CE så är det än värre. På långresor är vi normalt bara 2 fram så om det är som en vanlig v40 så är det inga problem.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1094973
CE har lägre sportchassi och 19" så tyst är den defintivt inte. :wink: Jag kör dock ofta långa sträckor och det går bra. Om inte annat så spelar Premium Sound bra så det kan överrösta mycket :wink: 8)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]