Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Weak
#918056
Hej!

Precis köpt en v40, och har givetvis som titeln säger halvautomatisk parkering på min bil.

Nu till frågan, bara jag som tycker det är lite fattigt att volvo inte har mer än fickparkering?

Någon som vet om det är en nyare version på g? Som man kanske kan åka och uppdatera sin mjukvara?

Mvh Predrag
av Lövet
#918174
Det finns modeller nu som kan backa in i ruta, parkera framåt* osv. Dock ej Volvo vad jag vet.


* Dock är man ju en rejält usel förare om man behöver just den varianten :wink:
Användarvisningsbild
av crumpets
#918214
Lövet skrev:Det finns modeller nu som kan backa in i ruta, parkera framåt* osv. Dock ej Volvo vad jag vet.


* Dock är man ju en rejält usel förare om man behöver just den varianten :wink:
Det låter ju helt ofattbart onödigt mtp. att backkameran till och med visar hur långt ut speglarna går! Den enda parkeringsformen som är tekniskt krävande är ju fickparkering...
av Lövet
#918221
Jag ser folk varje dag som skulle må utmärkt av att ha parkeringshjälp även för vanlig parkering...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#918248
Lövet skrev:Jag ser folk varje dag som skulle må utmärkt av att ha parkeringshjälp även för vanlig parkering...
Förstår med att vissa har problem med detta men kan man inte parkera kan man väl öva? =) Hur klarade man annars uppkörningen, inga backvarnare där inte. Vad hände med att lägga ner lite tid på att lösa problem. Övning ger färdighet, min sambo blev bättre än mig och jag kunde ta mig tusan knö in mig nästan överallt men hon körde 400-500 mil i veckan i förra jobbet och lärde sig snabbt med sitt nytagna körkort.

Sen är jag inte emot hjälpmedel men drar gränsen vid backvarnare. :wink:
Användarvisningsbild
av Vojje
#918261
backkamera är, enligt mig, ett måste på en modern SUV ...
naturligtvis i kombination med sensorer fram och bak :-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
#918312
Lövet skrev:Jag ser folk varje dag som skulle må utmärkt av att ha parkeringshjälp även för vanlig parkering...
Om de lyckas misslyckas med backkamera skulle det förvåna mig om de ens hade lyckats manövrera en halvautomatisk på korrekt sätt...

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]