Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebSE
#1220499
Funk skrev:
SebSE skrev:Har fått förmånen att köra en fullutrustad XC90 MY18 nu under julen

Det som saknas som andra verkar kommit längre med är att köra in/backa in mellan två bilar som står 90 grader i färdriktningen.
Du får kolla igen, för just den funktionen finns numera på alla **90 + XC60. Kolla länken i mitt tidigare inlägg..

/Thomas
Ja där ser man. Ska testa om jag hittar i menysystemet då och hur det fungerar.

Just nu är största problemet att jag är 1 m längre än parkeringsplatserna :D

Men Xc90 är en fruktansvärt trevlig bil och jag förstår att man vill ha en sån om man färdas långt/bor lantligt till.
(Om man bor inne i city och inte färdas så mycket är man dock en idiot om man har en sån här bil....)
Användarvisningsbild
av Dex
#1220506
SebSE skrev:
Funk skrev:
SebSE skrev:Har fått förmånen att köra en fullutrustad XC90 MY18 nu under julen

Det som saknas som andra verkar kommit längre med är att köra in/backa in mellan två bilar som står 90 grader i färdriktningen.
Du får kolla igen, för just den funktionen finns numera på alla **90 + XC60. Kolla länken i mitt tidigare inlägg..

/Thomas
Ja där ser man. Ska testa om jag hittar i menysystemet då och hur det fungerar.

Just nu är största problemet att jag är 1 m längre än parkeringsplatserna :D
Skulle parkera/prova igår med PAP. (avståndet mellan bilarna var 2 bilbredder "90 graders parkering")
Bilen hittade hittade ledig ruta och jag stannade direkt och jag lägger i R omedelbart och kör bakåt.(Då tog bilen förvalt Fickparkering)
Menyvalet bara försvann eftersom jag började backa direkt.
Märkte att bilen ville börja fickparkera mellan dessa 90 graders parkerade bilarna. :shock:
Så nu vet jag att när bilen hittar en ruta stannar man och inväntar meny valet för fick parkering eller 90graders parkering och trycker på det man vill att bilen ska göra.
Finns en utkörningsknapp från fickparkering om man är för lat. :)
Kanske är bra att veta.
Användarvisningsbild
av Funk
#1220524
Jag har provat systemen ett antal gånger och tycker nog dom kan vara riktigt bra, men vid 90-graders varianten hade nog "köra in, backa ut" varit att föredra...för oftast vill man ju ha bagageluckan utåt vid shoppingcenter och liknande..

/Thomas
Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]

Tändstift rätt på spolen? Yup.