Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#628872
StringerBell skrev:
Ante2 skrev:Jag ska beställa en D3 Aut Summum.
Varför en strypt :wink: D4 ?
Priset?
Användarvisningsbild
av Ante2
#628893
andreas_lofgren skrev:
StringerBell skrev:
Ante2 skrev:Jag ska beställa en D3 Aut Summum.
Varför en strypt :wink: D4 ?
Priset?
Ja, dom 30 000:- som D4 kostar extra lägger jag hellre på utrustning.
av pergrein
#628916
Kinetic ingår ju i D4:an så skillnaden är 15000kr mot D3...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av StringerBell
#629103
pergrein skrev:Kinetic ingår ju i D4:an så skillnaden är 15000kr mot D3...
27 fler hästar för 15000:- är ju rätt självklart för mig, speciellt när det inte skiljer i bränsleförbrukning. Det bär emot av rent ideologiska skäl att köpa underoptimerad motor.
av pergrein
#629137
StringerBell skrev:
pergrein skrev:Kinetic ingår ju i D4:an så skillnaden är 15000kr mot D3...
27 fler hästar för 15000:- är ju rätt självklart för mig, speciellt när det inte skiljer i bränsleförbrukning. Det bär emot av rent ideologiska skäl att köpa underoptimerad motor.
Jag tar då Momentum istället för en D4 är inte mycket för att gasa så det räcker då åt mig. Jag har inte ännu använt mina 150hk jag har i min V60 T3 och jag har haft den i ca:13månader. T3 har ju 240nm/1500varv och D3 har 350nm vid samma varvtal så skulle det bli diesel skulle då D3:an räcka, t.o.m D2 skulle fungera som har 270nm/1750varv.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Ante2
#629160
pergrein skrev:
StringerBell skrev:
pergrein skrev:Kinetic ingår ju i D4:an så skillnaden är 15000kr mot D3...
27 fler hästar för 15000:- är ju rätt självklart för mig, speciellt när det inte skiljer i bränsleförbrukning. Det bär emot av rent ideologiska skäl att köpa underoptimerad motor.
Jag tar då Momentum istället för en D4 är inte mycket för att gasa så det räcker då åt mig. Jag har inte ännu använt mina 150hk jag har i min V60 T3 och jag har haft den i ca:13månader. T3 har ju 240nm/1500varv och D3 har 350nm vid samma varvtal så skulle det bli diesel skulle då D3:an räcka, t.o.m D2 skulle fungera som har 270nm/1750varv.

Mvh
Per
Jag är inte heller mycket för att gasa. Har 109hk dieseln idag och den räcker bra men kul att köpa en femma. Den lär ju inte finnas så länge till.
Sen får man ju en hel del utrustning för 15 000 också. (missade att kinetic ingår i D4)
Användarvisningsbild
av hållundan
#629765
Sååå, vad är det som kommer att avslöjas? :roll:

"Last week we announced the Volvo V40, this week Volvo is pleased to welcome another member to our Volvo family.

Today we will be live streaming an official press conference on our Facebook page, stay tuned for more information to come."
av Herkulez
#629781
hållundan skrev:Sååå, vad är det som kommer att avslöjas? :roll:

"Last week we announced the Volvo V40, this week Volvo is pleased to welcome another member to our Volvo family.

Today we will be live streaming an official press conference on our Facebook page, stay tuned for more information to come."
XC :???:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
#629946
Igår var jag och tittade på nya V40. Snygga bilar men det var inga produktionsbilar som visades upp.
Intressanta detaljer som jag hittade:
Aerodynamic disc concept: Hjulkapslar i plast som hade fästs på 18tum medir färgar, förmodligen för att förbättra bränsleförbrukningen. Även aerodynamiska plastdetaljer bakpå bilen.

Backspeglarna är numera hellackade, allt svart är lackade i svart solid lack.
Bagaget på V40 kommer att bli väldigt litet, här pratar vi C30 om inte ännu mindre.

Jag tror att övriga modeller också kommer att få det nya digitala kombiinstrumentet. Jag såg det sitta i V60 plug in hybrid igår. Däremot gick det inte att välja Theme, dvs ändra bilens prestanda från eco till sport tillsammans med utsseèndet på kombiinstrumentet.
I V60 fanns även den nya växelspaksknoppen med ljus.

Jag har en del bilder från förhandsvinsningen, men dom kommer upp här senare. :mrgreen:
av kallessida
#629976
Måste bara ifrågasätta att V40 bagaget kanske är mindre än C30.. det är skitsnack.. visst V40 är inte stort men så jävla litet är de fortfarande inte... inte C30...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]