Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#630948
MartinS skrev:Jag såg bilarna i Göteborg igår, jag tyckte passform verkade helt ok, trots pre-production. Däremot blev jag också ganska besviken att man inte fick provsitta dom, å andra sidan hade man väl stått i kö fortfarande då. Det var ordentligt mycket folk i VCI huset i torslanda igår kväll.

Inredningen kändes riktigt påkostad, men tror ni att de verkligen kommer göra baksätet "2-sitsigt"? Känns inte värst volvo faktiskt. Speciellt inte som man stolt annonserade att bilen tog fem personer med bagage... Bagagutrymmet imponerade dock, mycket större än jag befarade.

Lite synd att man går ifrån de vertikala LED ljusen man petat in i fronten på 60-serien, jag gillar dom.

V60 plug-in hybriden hade chassienummer 89 eller 87, så den måsteändå va ganska välutvecklad. V40 bilarna kom jag inte så när att jag kunde se men jag misstänker att de är riktigt tidiga, man ville t.ex. inte visa motorrummet (men det ser ut som man gjorde det i malmö?).

/Martin
Var också och kollade på bilarna i Torslanda under onsdagskvällen, intressant, men håller också med om att det var synd att man inte fick provsitta bilarna.
Det var dock inga problem att titta i motorrummen på båda de V40 som stod där, det var när säljarna förklarade hur fotgängarkrockkudden fungerade.

Enligt "Bygg din egen Volvo" så är "Fack i ytterposition baksätessittdyna" standard på V40, så baksätet blir 2-sisigt, i bästa fall kan man betrakta det som 2,5-sitsigt, mittplatsen var verkligen inte stor.
#631414
blåbärsmannen skrev:när börjar den komma ut i hallarna så man kan provköra ?
Den info jag fick på VIP-kvällen i Torslanda var att det skall finnas bilar tillgängliga för provkörning hos handlarna v28.
Då enbart dieselversioner, i första hand D2 och D3.
#631422
Bilarna som var ute i trafiken redan i början av mars måste alltså varit förseriebilar som inte var ute och demoåkte?

Bild Bild tagen 2012:03:09 17:16:07
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]