- lör 25 jul 2015, 21:27
#991891
Fick min nya bil igår, V40cc T5 AWD körde 50 mil igår och 50 mil idag totalt 2 kallstarter.
Försökte hitta något i instruktionsboken om hur man bör köra i början, typ "inte över 3000 rpm" eller liknande men hittar inget.
Såg nåt på något helt annat forum om att man ska köra dem hårt i början och att de då skulle bli tätare.
Jag har trampat en en hel del men inte helt maxad, kört precis så som den kommer att få gå sen.
Vissa säger att jag kör som en biltjuv men det tycker ju inte jag :)
Förra bilen en 2011-C30 D2 DrivE blev väldigt mycket körd i 140, 16 mil per dag med 2 kallstarter /dag och den tog ingen olja alls innan jag bytade in den vid 10000 mil.
Hur gjorde du och hur blev det?
Hur "ska" man göra, om det finns någon som vet?
Försökte hitta något i instruktionsboken om hur man bör köra i början, typ "inte över 3000 rpm" eller liknande men hittar inget.
Såg nåt på något helt annat forum om att man ska köra dem hårt i början och att de då skulle bli tätare.
Jag har trampat en en hel del men inte helt maxad, kört precis så som den kommer att få gå sen.
Vissa säger att jag kör som en biltjuv men det tycker ju inte jag :)
Förra bilen en 2011-C30 D2 DrivE blev väldigt mycket körd i 140, 16 mil per dag med 2 kallstarter /dag och den tog ingen olja alls innan jag bytade in den vid 10000 mil.
Hur gjorde du och hur blev det?
Hur "ska" man göra, om det finns någon som vet?
Har haft:
S60 T5 -06
850 kombi -94
Toyota KO-rolla -81
ca 5 stycken 142+144:or
ca 6 stycken 240/245
S60 T5 -06
850 kombi -94
Toyota KO-rolla -81
ca 5 stycken 142+144:or
ca 6 stycken 240/245