Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jenselle
#911054
Hej,

haft äran idag att köra en nästan sprillans ny V40. På motorvägen vid 90 / 100 km/h känns styrningen så direkt att man bara vågar vrida ratten några millimeter. Jag har kört V70N och S60 och alltid känt mig säkert, även om man råkar köra lite fortare än tillåtet på motorvägen. Men v40:n känns obehagligt.
Eller är det bara jag? ?:-/

Trevlig helg

/ Jens
Användarvisningsbild
av crumpets
#911075
Mysko. Jag har kört V40 med båda servotyperna och tycker inte den känns konstig förutom att det är rätt "domnad" trist styrkänsla överlag. Inte hemskt, men inte heller riktigt bra. Kanske har de ändrat servo eller mjukvara till MY15, jag har kört 13 och 14 bara.
TL;DR: Nej, jag har inte upplevt det och jag kör MYCKET motorväg med V40.
av mustang64
#911111
Jag har en V40 D3 MY 13 och har inte upplevt något konstigt med styrningen på den.
Däremot var min förra bil en V50 MY 09 väldigt "nervös" i ratten, alltså stor skillnad på dessa bilar.
Har dock bara kört en V40 förutom min, det var provbilen från bilfirman och där märktes ingenting.




D3 Momentum
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
#911147
Fick samma feedback av min kollega som beställde en V60 som han kört i sex månader. Därför beställde jag till hastighetsberoende progressiv servo till min V40 MY15.
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
#917727
Det var faktiskt kul att testa skillnaden på dom tre nivåerna på en och samma sträcka på prog. servon. Lite som att köra med olika hjul/däck..
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]