Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av örebroarn
#891457
Hej!

Har för första gången i mitt liv köpt en Volvo och det blev en begagnad V40 2013. När jag tittat på Volvos har alla haft High Performance med antingen "5 eller "7 skärm. Jag missade helt att stereon endast hade Performance och jag testade dumt nog inte bluetooth på den specifika bilen jag köpte (testade det på de andra två jag provkörde). Nu är min fråga såhär! Jag har hittat en high performance stereo på skroten för just V40. Kan jag installera denna direkt eller behöver jag något ytterligare exempelvis uppdatera mjukvaran. Jag förstår att jag måste beställa ny knappsats för mittkonsolen. Jag har 5 tumsskärm på min bil och jag känner inte att jag behöver större.

Tacksam för svar och jag ber om ursäkt om detta besvarats i någon annan tråd. Jag har provat söka men har inte hittat något för just min bil.
Användarvisningsbild
av crumpets
#891525
Det kommer, om det ens går, definitivt kräva ny mjukvara via verkstad. Ring närmaste aktoriserade Volvo-ÅF och fråga om de säljer det som uppgradering! Jag tror inte att det går, men det finns en möjlighet :)
av örebroarn
#891896
Tack för svaret. Fick svar från min Volvo ÅF och det går tydligen inte. Har nu köpt en bluetooth receiver istället. Får duga.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]