Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1113185
Driftarn skrev:Har en v40 t5 MY15 , har också ljud från ac;en men detta är tyvärr så konstruktionen är. Det man hör är när expansionsventilen till evapuratorn öppnar och kylmedium strömmar in. Detta ljud finns på alla V40 bilar när ac;en arbetar och är tyvärr inget man kan göra något åt. Lyssna på lite radio/musik så är problemet snabbt löst

Det ljudet har jag på XC60in ochså, och hade samma på förra V70in och hör det på alla Volvo jag kör mer el mindre.
PÅ V70in byttes expansionsventilen sedan ac-agget, blev bättre med aldrig bra och efter några hundra mil var ljudet tillbaka.

Har samma på XC60in nu, började efter ca 500mil. Jag har hört det på alla Volvo jag kört de senaste 5-6åren.
De som säger att de inet har det ljudet har bara inet uppmärksammat det.

En av kollegorna sa att hans AC var tyst, jag åkte med han en dag, sänkte radion och sa år han att lyssna på visslandet/pysandet....det där är ju bara ACn sa han.......
#1113190
Driftarn skrev:Har en v40 t5 MY15 , har också ljud från ac;en men detta är tyvärr så konstruktionen är. Det man hör är när expansionsventilen till evapuratorn öppnar och kylmedium strömmar in. Detta ljud finns på alla V40 bilar när ac;en arbetar och är tyvärr inget man kan göra något åt. Lyssna på lite radio/musik så är problemet snabbt löst
Det var det jag var rädd förr.. Jag vet inte, jag tycker det är något Volvo borde byggt bort. T.o.m min gamla Skoda Fabia från 2004 hade en "tyst" AC.
När jag hör mig själv låter jag kanske kräsen, men jag tycker Volvo bör vara bättre än så här. :)

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]