Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Isty
#1096828
Mer material på hur bilen låter är ni snälla och vart får man tag på systemet? Var inne hos Volvosäljaren här i Varberg och de hade ingen koll alls.
Måtte det låta bra så man inte behöver uppgradera till en M135i eller liknande, dock kan man köra T5an relativt snålt, men hur kul är det x)
av dissonans
#1192087
Hur högljudd är en CE egentligen? Blir man helt lomhörd på dålig asfalt? =) Är det däcken som ställer till mycket, dvs får man en tystare bil om man går ner till t ex 18"?

Går det att ha dragkrok på en V40 CE eller ställer diffusorn till det?
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1192143
Den är rätt högljudd, men det är Bridgestone däcken som är boven i dramat. Den blir mycket tystare med tex P Zero :)

Diffusern är ju samma som R-design, men vetinte hur det lirar med en krok :)
av HiTek
#1192153
Mina Continental ContiVikingContact 6 friktionsdäck med 18" så blir bilen knäpp tyst, så det är som Jim säger i detta fallet Bridgestone däcken som gör den högre ljudnivån. Jag får återkomma nästa år med hur Pilot Sport 4S gör åt ljudnivån på sommaren efter att jag bytt :)
av dissonans
#1193088
Tack för era svar =)
Jag har nu provkört bilen och tyckte att ljudnivån var helt ok, däremot blev jag besviken på vändradien..den lilla V40n kändes i princip lika svårparkerad som min nuvarande V70. Kan det vara 19-tummarna som framtvingar rejäla styrutslagsbegränsare? Dessutom saknade jag adaptiv farthållare..
av dissonans
#1193091
Nej precis, det verkar inte finnas. Det var jag medveten om innan provkörning, men jag upptäckte hur mycket jag saknade den apdativa farthållaren.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1193114
Det var en av anledningarna att jag bytte bort min Carbon. Körde i ett år sen störde jag mig för mycket på avsaknaden av adaptiv farhållare. Hade gärna haft awd på den också. Bilen i övrigt tycker jag var helt underbar! :-)-)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]