Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1088887
Snyggt! Tycker fortfarande att Tors hammare inte gör sig helt 100 på V40 men vafan, det funkar.
Också läckert med de stolarna till den mörka interiören!
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1088891
Snyggt. Brukar stå en facelift på jobbet, tycker att det inte ser helt tokigt ut. Får se till att parkera bredvid den någon dag så man kan jämföra :D
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1088958
Helt rätt med amber-skinn, det mest lyckade på faceliften.
Grattis!
Användarvisningsbild
av grillchips
#1101921
Mig veterligen är inte fronten omgjord något så det är nog möjligt. Däremot kanske det är som på V50, faceliftens lyktor diffar knappt en centimeter mot icke facelift-fronten. Så även om de till synes passar kanske det är marginell skillnad som man upptäcker först vid montering.
Användarvisningsbild
av firefightern
#1102288
Hörde mig lite för idag på Volvo verkstan, och de passar rakt av men däremot kan det bli lite nya kablar som måste dras om eller om det går att programmera in att "ledljusen" som sitter fram i fronten ska synkas med dessa i Strålkastaren, eller nått i den stilen,ingen visste säkert om dessa två funkar ihop eller vad som händer riktigt,kanske är lite före min tid med att försöka "face lyfta min gamla Betta"..
Fire.....
Användarvisningsbild
av grillchips
#1102292
Någon är ju alltid först och banar väg eller raserar den samme. Så prova vettja om du kommer över ett par lampor till vettigt pris.
Jag gjorde något "liknande" för något år sen gällande sidospeglar, ville eftermontera speglar som är automatiskt infällbara och som hade markbelysning. Fick tag på ett par begagnade för kaffepengar och chansade. Googlade man på det så verkade ingen ha gjort det innan eftersom de var rädda att det inte skulle fungera av den enkla anledningen att Volvo sade att det inte finns någon specifik mjukvara för det.
Då tyckte jag att då borde det ju vara samma mjukvara rakt över alla spegelmodeller, det är bara hårdvaran som skiljer.

Fick hem rätt delar (trodde jag, det var ett par tidiga pre facelift-speglar som förvisso passade men den modellen ville jag inte ha) så jag provade bara hastigt utan framgång. Såhär i efterhand hade jag nog velat fixa med det mer, jag kollade inte ens så alla kablar satt pinnade korrekt osv. Istället sålde jag delarna vidare och än idag har jag inte sett någon försöka sig på det. Hade varit kul att få det att fungera och visa att det faktiskt går.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]