Har haft möss i motorrummet som kalasat på diverse isolering och gummiprylar!!
Någon mer med samma problem?
mössModerator: Moderatorer |
Vojje skrev:"Barrar inte, allergisäker". Vill du att mössen ska bosätta sig för gott?
cepe skrev:De har inte flyttat in bara varit där över en natt och "roat" sig... Har haft fälla i motorrummet några nätter utan fångst.
Var på verkstaden i fredags för att kolla så det inte var värre än jag själv sett. Men det verkade Ok i övrigt. Har inte sett några nya spår av möss i bilen de senaste veckorna så ingen som bosatt sig i allafall. Enligt verkstaden så var det inte så jätteovanligt.Har nu 3 olika sorts gift ett antal fällor samt 2 "musskrämmor" i garaget.....
standardgbg skrev:Jag såg på Bosse bildoktorn när det gick på SVT att en gammal dam hade samma problem med sin 850. Dom hade byggt bo i boxen för luftfiltret och gjorde att bilen gick väldigt dåligt.
Då var tipset att parkera bilen på granris för det gillade dom tydligen inte.. Kan det vara något?

tobbeturbo33 skrev:
Men man blir lite orolig... Mina föräldrar hade en S80 förrut (2,5T) Som helt plötsligt "dog" under körning, På verkstaden så visade det sig att en mus hade kommit in och hamnat mellan kamrem och kamdrev, Motorras som följd!!

Återgå till Volvo S60N (11-) V60, XC60
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster