Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#688220
Hej hej

Kollade lite i volvos tillbehörskatalog och hittade lite roliga saker. Bland annat att takräcken till S40 och S60 som har samma artikelnr är 500 kr dyrare till en S40 haha. Hur förklarar dom det?

Men till min fundering.
Jag hittade:
FJÄRRSTART, BRÄNSLEDRIVEN VÄRMARE

Fjärrstart är ett oumbärligt tillbehör under kalla vinterdagar när du vill sätta på värmaren utan att behöva gå ut till bilen. Om din Volvo är försedd med en bränsledriven värmare kan din bilnyckel uppgraderas med en fjärrstartsfunktion. Du startar värmaren med en knapptryckning på nyckeln och får en bekräftelse i form av att bilens lampor blinkar till.
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-452402

Detta borde ju ingå om man har VOC bara att man slipper fippla upp mobilen. Någon som har kollat om det ingår eller isf vad det kostar?

Mvh
Daniel
#688234
torkild skrev:Det inngår ikke i voc, i norge koster det ca 2700nok for å legge inn programmet i bilen. Dette går kun på 2013 mod.
Haha 2700NOK!? Vad blir det 10000SEK :wink:
Tycker det var lite girigt av volvo att inte bjuda på en sån enkel sak. Har man tagit PCC och VOC så kunde ju detta ingå.

Men tack för ditt svar.
#688249
standardgbg skrev:
torkild skrev:Det inngår ikke i voc, i norge koster det ca 2700nok for å legge inn programmet i bilen. Dette går kun på 2013 mod.
Haha 2700NOK!? Vad blir det 10000SEK :wink:
Tycker det var lite girigt av volvo att inte bjuda på en sån enkel sak. Har man tagit PCC och VOC så kunde ju detta ingå.

Men tack för ditt svar.
Jeg skjønner ikke helt hva med mitt svar som var morsomt, men har jeg gledet en svenske er min dag reddet. :-O) ps, 2700nok er ca 3000sek.
#688341
LOTEZ skrev:2895:- på Helmia Bil
Dock måste man ha PCC sedan innan - räcker ej med bara VOC
Rätta mig gärna om jag har fel, men om du har en diesel där värmare ingår, samt väljer till PPC med VOC så krävs ingenting extra, inte enligt min säljare i alla fall. Jag frågade hur detta fungerar att om jag väljer VOC så kan jag via min telefon starta värmaren. Japp sa han. Ingenting om att man måste välja till något annat option...

/S
#688351
Förstår inte vad du skriver....

Värmaren är ju där som standard. Options är
* Tidur (direkt i bilen)
* Tidur + fjärr
* Tidur, Vox, PCC

blir lite rörigt nu men du kan inte använda din nyckel som fjärr (via mjukvaruuppdastering 2895:-) om du inte har PCC. Oavsett om du har VOC OCH tidur.. Du måste ff ha PCC... dvs nyckellöst sytem.....
#688436
MrNorth >> Som LOTEZ skriver så är det inte start via mobilen jag menar. Den ingår i VOC men om man har PCC så kan man även starta värmaren genom nyckeln. Men detta ska dom tydligen ha nästan 3000kr för att programmera...
#821519
standardgbg skrev:MrNorth >> Som LOTEZ skriver så är det inte start via mobilen jag menar. Den ingår i VOC men om man har PCC så kan man även starta värmaren genom nyckeln. Men detta ska dom tydligen ha nästan 3000kr för att programmera...
Hej såg precis den här tråden. Jag har en Xc60 2011 med MY11A samt PCC med keyless drive osv. Även dieselvärmare med tidur är installerat.

Om jag tolkat allt rätt, så kan jag betala 3000 kr för att få funktionen fjärrstart med PCC nyckeln? Någon som vet vilken knappkombo som de använder för att starta värmaren från nyckeln? Jag vet inte helt 100 att jag inte har funktionen eftersom säljföretaget inte hade så bra koll på bilens utrustning...
#821529
corb06 skrev:
standardgbg skrev:MrNorth >> Som LOTEZ skriver så är det inte start via mobilen jag menar. Den ingår i VOC men om man har PCC så kan man även starta värmaren genom nyckeln. Men detta ska dom tydligen ha nästan 3000kr för att programmera...
Hej såg precis den här tråden. Jag har en Xc60 2011 med MY11A samt PCC med keyless drive osv. Även dieselvärmare med tidur är installerat.

Om jag tolkat allt rätt, så kan jag betala 3000 kr för att få funktionen fjärrstart med PCC nyckeln? Någon som vet vilken knappkombo som de använder för att starta värmaren från nyckeln? Jag vet inte helt 100 att jag inte har funktionen eftersom säljföretaget inte hade så bra koll på bilens utrustning...
Du håller inne knappen med glödlampan

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]